2021
Dodge поставя своя Hellcat V8 в почти всичко на четири колела. Всичко започна с Challenger Hellcat. Междувременно 6,2-литровият звяр с механичен компресор вече се „разпростира“ в Dodge Charger, Durango и Jeep Cherokee Trackhawk. А с монументалния RAM 1500 TRX (произнася се: „T-Rex“) потентният двигател наскоро нахлу и в света на пикапите. За хората от Hennessey явно впечатляващите 712 к.с. не са достатъчни – и те представят ограничена специална версия на модел. Тя носи името Hennessey Mammoth 1000 и разполага с умопомрачителните 1026 к.с.! Първата бройка от общо 200 вече е готова.
3-тонният пикап ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди
Увеличението на мощността е постигнато основно благодарение на компресор с обем 2,65 литра и променено предавателно отношение. Преработените всмукателен тракт и инжекционната система се грижат за гориво-въдушната смес, а специалната система за охлаждане на картера трябва да предпазва двигателя от прегряване. Генерация от неръждаема стомана с полирани колектори и спортни катализатори отвежда отработените газове. Всички тези подобрения водят до зашеметяващи показатели: вместо серийните 712 к.с. и въртящ момент от 881 Нм 6,2-литровият V8 вече генерира 1026 к.с. и 1314 Нм! Bugatti Veyron може да се похвали „само“ с 1001 к.с.и 1250 Нм. Taка 4х4 пикапът се изстрелва от 0 до 97 км/ч за 3,2 секунди. Между другото, по заводски данни средният разход на RAM е 20 литра на 100 километра. Само можем да гадаем с колко би се задоволил Mammoth 1000…
С 6,4 см по-висок клиренс и 37-цолови гуми
Два офроуд кита правят пикапа още по-подходящ за офроуд. При единия Mammoth е с 6,4 сантиметра по-висок от серийната модификация и разполага с ниво-регулиране на предния мост. 20-цолови джанти с 37-цолови гуми с едра шарка осигуряват лесно придвижване по пресечен терен. В тунинг пакета влизат още масивни предни и задни брони, LED прожектори отпред, електрически стъпенки и електрически капак за товарния отсек.
Само 200 бройки от Hennessey Mammoth 1000
Както се очаква, мегапикапът не е евтин. Hennessey иска 222 000 лева за звяра, в които не е включена гаранция от 2 години или 40 000 километра. И все пак, това е значително по-евтино от употребявано Bugatti Veyron, при това с по-малка мощност. А Mammoth 1000 също е ексклузивен, защото Hennessey планира да произведе от него само 200 бройки.