2023
Със спортна външност и по-голяма мощност този SUV на AMG обединява място, електрическа мобилност и удоволствие от шофирането. Дали го прави успешно?
AMG представя EQE 53 SUV с гордост като „напълно електрически пърформънс-SUV“ – хората от Афалтернах оставят големия събрат EQS SUV на колегите си от Maybach.
В ценово отношение миналият през фитнес-студиото на AMG EQE SUV спокойно навлиза в сферата на S-модела – цената му започва от 279 000 лв.
Какво получавате за тези пари? Задвижването ни е познато – има го и в седан версията: два електромотора предоставят общо 626 к.с., а с Dynamic-Plus-пакета в бууст режим дори 687 к.с.
Достатъчни, за да ускорят 2,7-тонния модел (!) за 3,5 секунди до темпо 100. При това с лекота, каквато трудно може да предостави двигател с вътрешно горене. Всяко движение на десния крак се възнаграждава от този Benz с мощен тласък напред, при желание с подобаващ електрически звук – независимо, дали го харесвате или не, поне добивате представа, че ускорявате много бързо.
Дори и в острите завои EQE SUV е изненадващо пъргав
Водачът получава директна обратна връзка от управлението и окачването: завиващи задни колела, напълно променливо двойно задвижване, въздушно окачване и активно стабилизиране на накланянето доказват, че голямото тегло се дължи на многобройни технически екстри и системи, но и че тежък SUV като дори на AMG може да бъде доста пъргав. И действително EQE взема изненадващо добре острите завои.
А вътре? Там цари благородна атмосфера а ла Mercedes. Това, че тук пръст имат хората от AMG, си личи най-вече от дебелия и удобен волан с двойни лъчи и допълнителни превключватели, например за режимите на движение: от режим за хлъзгава настилка до Спорт +, като само при последния имате на разположение пълната мощност.
Апропо мощност: ако батерията е изтощена, то EQE зарежда с мощност от до 170 киловата, като след 15 минути сте заредили енергия за пробег от 170 километра. Много добре: серийно зареждате променлив ток с до 22 кВт.