Този комби-SUV е най-мощната електрическа Toyota

1905
2025

Toyota представи комби-версията на електромобила си bZ4X. bZ4X Touring предлага не само много голям багажник, а има различна задница и по-голяма мощност.

Този автомобил е кросоувър в истинския смисъл на думата. Toyota показа bZ4X Touring – електрически комби-SUV и същевременно най-мощният електрически модел на марката.

По-дълъг, по-висок и с повече място

Но нека започнем с практичните предимства на новия автомобил. Комби вариантът на електрическия SUV bZ4X предлага повече пространство в багажника: зад задната седалка се побират 600 литра, или със 148 литра повече от обикновения вариант (който побира 452 литра). Това означава, че товарният обем е почти равен на този на Skoda Octavia Combi (640 литра) – и надминава BMW Серия 5 Touring (540 литра). Toyota засега не дава информация за обема със сгъната задна седалка.

Допълнителното пространство естествено се дължи на променените размери. В сравнение с добре познатия bZ4X, Touring е със 144 милиметра по-дълъг, което прави общо 4830 милиметра. С височина от 1670 милиметра, комби-вариантът се извисява над своя събрат с дискретните 20 милиметра.

Най-мощната електрическа Toyota

Големият багажник на „Touring“ все пак можеше да се очаква. Изненадващо обаче е, че Toyota дава по-голяма мощност на комби версията на bZ4X. Поне във варианта със задвижване на четирите колела. Toyota се цели в 380 к.с. Това прави Touring не само значително по-мощен от нормалния SUV (343 к.с.), но и най-мощната Toyota с електрическо задвижване!

По-голям пробег от обикновения SUV

Вариантът с предно задвижване обаче остава с познатите 224 к.с. Toyota иска да увеличи пробега. Едно зареждане на батерията трябва да дава възможност за изминаване на до 560 километра. Обикновеният bZ4X изминава до 513 километра.

И двете версии имат батерия с капацитет от 74,7 кВтч. Производителят все още не е съобщил пробега на модела със задвижване на четирите колела. Както и времето за зареждане на бърза зарядна станция с до 150 кВт. Вероятно както и при нормалния SUV, зареждането на батерията от 10 до 80 процента ще отнеме около 30 минути. Базовият модел с по-малка батерия и 167 к.с. няма да се предлага като Touring.

Различна задница за Touring

По отношение на външния вид bZ4X Touring иска да бъде комби за всички пътища. За това допринасят дъгите на покрива и рустикалните брони и прагове.

Но отзад ни очаква изненада: комбито SUV не е просто удължен bZ4x – това дизайнът на задницата е различен. Тя изглежда по-консервативно от тази на обикновения SUV. Задните светлини не са толкова изпъкнали, но са компактно разположени отстрани под непрекъснатата LED-ивица. Цялостната визия е доминирана от ефектен елемент в матово сребристо върху бронята. Във вътрешното пространство няма промени. Обновеният интериор на обикновения bZ4X се пренася и в Touring.

Възможно увеличение на цената за Touring

Пускането на пазара на bZ4X е планирано за началото на 2026 г. Все още няма информация за цената.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин