2024
Доставчикът на автомобилната индустрия Magna представи на изложението CES 2024 електромотор, който развива пет пъти по-висок въртящ момент от задвижването на Porsche Taycan. Благодарение на иновативната си конструкция агрегатът се характеризира с изключително компактни размери и има нужда от малко място за монтаж
Новият високоволтов електромотор 800 eDrive, разработен от канадско-австрийския доставчик на автомобилната индустиря Magna, развива до 250 кВт (340 к.с.) при максимален въртящ момент 5000 Нм – пет пъти повече, отколкото при Porsche Taycan. Машината беше представена на изложението за електроника CES в Лас Вегас (САЩ).
Новият двигател постига 93 процента КПД при шофиране, в т.ч. и по магистрала, което го превръща в едно от най-модерните електрически задвижвания. Германският производител Mahle наскоро представи друг иновативен електромотор, който се характеризирал с КПД 95 процента.
Най-важното предимство при електродвигателя Magna са неговите компактни размери: външният му диаметър е само 23,5 сантиметра – при предишното поколение беше 21,8 сантиметра. С тегло от 32,25 килограма, 800 eDrive е с 5,5 килограма по-лек от генерацията предшественик, която генерираше мощност само 170 кВт.
Изключително плоска конструкция
Magna подчертава, че 800 eDrive може да бъде монтиран под ъгъл до 90 градуса спрямо задвижващата ос с помощта на техническа иновация. Ето защо агрегатът изисква изключително малко място за монтаж. „Това е сериозно предимство, например, при поставяне на задния мост: плоската конструкция позволява по-голям обем на багажника“, коментира говорител на Magna пред AUTO BILD. При монтаж на предната ос пък тясната конструкция „отваря“ повече място в купето за водача и пътника отпред.
Около една пета по-малко CO2 емисии
Количеството алуминий и редкоземни елементи е намалено в сравнение с предшественика. Това води до редуциране на CO2-емисиите при производството на 800 eDrive с около една пета по-малко. Явно машината вече е готова за серийно производство. На CES електромоторът под високо напрежение с мощност 250 кВт беше монтиран в демонстрационен автомобил.
Magna, един от най-големите доставчици на автомобилната индустрия в световен мащаб, в момента преговаря с няколко марки за внедряването на агрегата. „Правят се тестове, но към момента не можем да разкрием повече от съображения за поверителност“, казва говорителят на компанията.