Американският старт-ъп Aptera ще пусне на пазара електромобил, който с едно зареждане на батерията изминава двойно по-голям пробег от Tesla Model S. AUTO BILD ще ви даде информация!
Електромобилите трябва да бъдат зареждани – с това всеки трябва да се примири. Не точно така стоят нещата с калифорнийския старт-ъп Aptera: футуристичното им возило се зарежда самостоятелно благодарение на соларни клетки и така може да изминава нормални за всекидневието пробези, без да е необходимо да го зареждате от контакта. Ако все пак го направите, то ще бъдете възнаграден с възможност за изминаване на 1600 километра. От 2021 г. електромобилът вече ще е на пазара. AUTO BILD ще ви обясни, как е възможен този голям пробег на Aptera!
Возилото на старт-ъпа не може да бъде определен като истински автомобил. За целта на Aptera ѝ липсва едно колело на задната ос. Конфигурацията триколка принципно не е нова – тя придава обаче на Aptera особена форма, която е част от цялостната концепция за аеродинамика. Към нея спадат и покритите джанти на предната ос, както и капкообразната пътническа клетка.
Електрическа триколка с особена аеродинамика
Коефициентът на аеродинамично съпротивление на Aptera е 0,13. За сравнение – Mercedes А-клас, който се счита за доста аеродинамичен, е с 0,22. Покривът на Aptera е с елегантно интегрирани соларни клетки. Вътре могат да се возят двама души и техният багаж. Кокпитът е редуциран до най-необходимото – по примера на Tesla има 15-инчов монитор на централната конзола. Огледалата са заменени от камер, предаващи изображенията на монитори в купето.
Пробег до 1600 километра
Капацитетът на батерията също наподобява на този на Tesla. От старт-ъпа са осигурили 100 кВтч. Разликата: Aptera ще може да измине до 1600 километра – двойно повече от Tesla. Цикълът на измерване е американския EPA – по WLTP той ще е по-малък.
За задвижването на Aptera отговаря или електромотор на предната ос със 100 кВт., или двойно задвижване и 150 кВт.
За големия пробег освен аеродинамиката, се грижи и малкото тегло: в зависимост от вида на батерията, Aptera тежи между 800 и 1000 килограма.
Независима от контакта в ежедневието
Във всекидневието електромобилът на Aptera може почти да се откаже от зареждане от уолбокс или от контакта. Соларните клетки на покрива на Aptera с площ от около 3 кв. метра осигуряват 700 вата. Ако оставите автомобила цял ден на слънце, ще можете да изминете допълнително 65 километра. Това е достатъчно за всекидневието и ще направи клиентите на Aptera доволни. Те вече могат да поръчват футуристичния автомобил срещу такса от 100 американски долара, а в зависимост от изпълнението цените на модела са между 25 000 и 46 900 долара. Така триколката не е съвсем евтина, но определено ще представлява интересен избор за индивидуалисти. Моделът ще е на пазара през 2021 г.