AUTO BILD България / Този електромобил е кошмар за Ferrari-та!

Този електромобил е кошмар за Ferrari-та!

462 к.с., максимален въртящ момент 620 Нм: в това Renault на ток се крие задвижването на болид от Формула Е. AUTO BILD успя да го покара!


27
юни
2017

Представете си, че Mercedes поставя двигателя от F1-болида на Люис Хамилтън в А-клас. Звучи шантаво, нали? Почти същото нещо обаче са направили хората от Renault със Zoe! Е, не точно – защото те са „опаковали“ задвижването на машина от Формула Е в най-продавания електромобил в Европа. Става въпрос за 462 к.с., разпределени между два електромотора за предната и задната ос, и тегло 1400 кг (вкл. тежките акумулатори).

Както биха казали специалистите, на всяка конска сила се падат само по три килограма – това е по-добро постижение, отколкото при Porsche 911! При това французите шмекеруват – отвън e-Sport Concept изглежда като Zoe „на анаболи“, но в действителност няма нищо общо с „послушната“ серийна модификация. Каросерията е изцяло карбонова, базирана е на тръбна конструкция от моторспорта, използвана за планинско и състезания на лед.

За 3,2 сек от 0 до 100

Но да оставим сухата теория настрана – AUTO BILD сяда зад волана! Очаква ни много специален тест! Все пак хората от Renault са дали на Zoe порядъчна мощност и „расово“ спортно окачване. Господа, запалете (електро-)двигателите! Вместо рев чувате единствено тихо жужене – релетата „обявяват“ своята готовност да стартират. Още от първия метър усещаме – ще бъде много яко! Седалките тип „легени“ са прекалено малки за едри типове – позицията не е пригодена за водачи със сериозен ръст. Това, което следва, няма нищо общо с електрическата мобилност, на която сме свикнали. Дори Tesla изглежда „слабичка“ на фона на този „французин“. Докато Zoe e-Sport Concept ускорява от 0 до 100 за 3,2 сек, шофьорът спира да диша. Няма превъртане на колелата, а гигантският въртящ момент от 640 Нм е достъпен веднага. Накуп. Така не ускорява дори Bugatti Chiron! След още 6 сек скоростомерът отмерва 200 км/ч.

Безшумно по пистата

Всичко това обаче не е подкрепено от типичната акустика: няма гръмогласен мотор, само жужене като от пчелен кошер. Сликовете генерират невероятно сцепление в завоите, а страничното ускорение си играе с тялото на шофьора. Педалът на спирачките трябва да бъде натискан стабилно – те нямат сервоусилвател. И, естествено, няма климатик. Така няколко обиколки с „електричката“ се оказват натоварващи колкото стабилно посещение във фитнеса. Добре, че батериите сигнализират SOS и се налага да се прибираме в бокса. Това е най-шантавият електромобил на света!

Още по темата

Card image cap
Alfa Romeo 159 Sportwagon е въртележка на чувствата

29
юни
2017

С висока скорост, силни чувства и няколко момента на уплах.

Card image cap
60 000 км с Panamera Diesel: страхотно представяне на „тлъстото“ Porsche!

13
юни
2017

Panamera е добър автомобил. Но отговаря ли качеството в дългосрочен план на високите цени? Ние проверихме това в продължение на 60 000 километра

Card image cap
Volvo Truck The Iron Knight: разярихме чудовището с 2400 к.с.!

28
окт.
2016

Най-мощният камион на света ускорява по-бързо от повечето Porsche-та. AUTO BILD успя да го изпробва на пистата

Card image cap

В последния брой:

Архив >