2024
По случай важната годишнина на FIAT и също така символично на рождения ден на маестро Джорджо Армани, беше обявено важно партньорство между марките Giorgio Armani и FIAT. Двете световно признати италиански марки, които вече си сътрудничиха през 2020 г. с пускането на ексклузивен уникален 500e, обединиха усилията си, за да създадат това, което може би е най-добрият израз на Made in Italy на 4 колела – 500e Giorgio Armani. Това е първият случай в историята, в който две икони, които олицетворяват италианските дизайн, стил, майсторство, изобретателност и успех по света, се събират, за да създадат истинска „моментална класика“. Както се предполага от рекламата, която беше излъчена за първи път по време на събитието, това е кола, която трябва да се носи, а не да се кара, и е почит към майсторството на Centro Stile FIAT в Торино и Armani Style Center. Дизайнерите на двете компании работиха ръка за ръка в продължение на месеци, за да обединят духа на всяка от марките в едно произведение. Същото количество внимание към детайла и грижа за материалите, цветовете и стила е вложено в него като в нова кола или нова модна колекция. Сега FIAT и Giorgio Armani излязоха на модния подиум заедно на “La Pista 500” с новия 500e Giorgio Armani.

Това ниво на майсторство, обработка и детайли рядко се срещат в този сегмент, но са стандарт в 500, който олицетворява Made in Italy и италианското превъзходство. Тези характеристики придобиват още по-голямо значение и стойност, защото са разработени в сътрудничество с най-великото име в италианската мода.

Произвеждан с гордост в завода на FIAT Mirafiori в Торино, новият 500e Giorgio Armani се предлага изключително във версия хечбек, отразявайки както несравнимата елегантност на Giorgio Armani, така и изразявайки дръзката индивидуалност на FIAT 500e.
Два уникални и ексклузивни цвята са създадени за 500e Giorgio Armani – Dark Green Micinalised, съвременен и технически цвят, който силно отразява стила и вкуса на Giorgio Armani и ceramic Greige, изключително изтънчен и изискан цвят. Този нюанс, изобретен от Армани, съчетава сиво и бежово, давайки началото както на тона, така и на уникалното му име.

Що се отнася до екстериора, италианските дизайнери се стремят да намалят контрастите и декорациите, за да постигнат по-монохроматичен ефект – изчистен, основен и в съответствие със стила на Армани. Основната характеристика на екстериора са джантите, които са специално проектирани да представят логото на GA в макро мащаб. Те се превръщат в звездите на автомобила и го отличават отдалеч. Специфичният дизайн подчертава силно партньорството, като същевременно подобрява аеродинамичните характеристики поради леката 3D повърхност. Топлият полиран двутонен анодизиран ефект и леките странични канали го правят изключително изискан.

Интериорът демонстрира прецизната изработка с шевронни шевове и триизмерни шарки върху централните вложки на седалките, които напомнят за класически шивашки техники. Материалите във вътрешността на автомобила са елегантни и с най-добро качество. Те могат да бъдат комбинирани с иновативни и технически решения, като например лазерно полирания дървен акцент, който покрива вложката на таблото, което е толкова меко и обгръщащо като луксозна тъкан, или съчетани с изключително занаятчийски решения като сложната бродерия. Новият 500e Giorgio Armani се отличава с логото на миланския майстор върху колелата и седалката, докато подписът на италианския стилист се появява на арматурното табло, вътрешността на вратата и задния прозорец.
Автомобилът включва Full LED Infinity Design фарове и стъклен покрив. Що се отнася до технологиите, превозното средство се предлага с първокласна аудио система JBL, 7″ TFT дисплей, 10,25″ сензорен екран NAV, DAB радио и безжичен CarPlay / Android Auto.

500e Giorgio Armani се предлага с електрически мотор с мощност от 87 kW и 118 к.с., с пробег до 320 км в комбинирания цикъл по WLTP. В допълнение, той е оборудван с най-модерната система ADAS и се предлага със система за подпомагане на шофиране от ниво 2.
В съответствие с мисията на марката да популяризира Made in Italy на глобално ниво, лимитираното издание ще се продава в Европа, Северна Америка, Близкия изток, Африка, Япония и Австралия от следващата година.
