Този впечатляващ AMG е произведен само два пъти

2012
2020

От Mercedes CLK DTM AMG P900 са произведени само две бройки. Двата прототипа са служили като тестови автомобили за един много специален двигател на AMG!

Чували ли сте за този Mercedes CLK DTM AMG P900? Не сте? Няма значение – от това оранжево „чудовище“ на Benz са произведени само два прототипа. Историята на този P900 е интересна, а в момента един от двата произведени автомобила е обявен за продажба.

Още „обикновеният Mercedes CLK DTM AMG“ е произведен в малка серия (100 броя Coupe и 80 броя роудстър), макар, че CLK DTM и обикновен като че ли не си подхождат. В края на краищата специалният модел е създаден през 2004 г. за отпразнуване на доминирания от Mercedes сезон в DTM и впечатлява с бруталната си външност и разполагащия с 582 к.с. V8-компресорен двигател.

В сравнение с P900 обаче дори и CLK DTM AMG изглежда обикновен. Двата прототипа са произведени през 2005 г. и са още по-радикални и по-впечатляващи от CLK DTM. Разбира се това не се дължи само на яркочервения лак. В задницата на P900 е монтиран оригиналното, състоящо се от две части задно крило на колата от DTM, засенчващ дори мега „бар-плота“ на Mercedes 190 Evo II. Освен това P900 има четири крайни ауспухови тръби, докато CLK DTM се задоволява само с две овални.

Странични огледала от състезателната кола на DTM

Отстрани впечатление прави фолиото AMG – разбира се, че официалният демонстрационен автомобил трябва привлича възможно най-много погледи. При внимателно вглеждане се виждат пластмасовите стъкла и миниатюрните странични огледала, заимствани също от колата CLK DTM от сезон 2003 г. Освен това прибавяме вентилационни отвори на калниците, както и по-голям преден сплитер. В сравнение със серийния CLK DTM P900 има черна радиаторна решетка без хром и изглежда е оборудван с халогенни фарове.  

Радикален интериор с предпазна клетка срещу преобръщане

Интериорът на модела също е по-радикален от този на CLK DTM. Седалките тип корито са същите, но в P900 те са оборудвани вместо с кожа, с труднозапалим перлон велур. Освен това двата прототипа са оборудвани с клетки срещу преобръщане, бутон за аварийно изключване и дигитален уред от моторния спорт. Типични за автомобилния спорт са непокритата кормилна колона, редуцираната до минимум централна конзола и почти квадратния волан.

P900 с легендарен 6,2-литров V8 атмосферен агрегат

Най-голямата разлика е под капака. Четирите крайни ауспухови тръби на  P900 дават сравнително сдържана препратка към това, че под капака не работи 5,4-литровият V8-компресорен агрегат (М 113) на  CLK DTM, а станалият междувременно легендарен 6,2-литров V8-атмосферен двигател (M 156). CLK DTM AMG P900 е официален тестови/демонстрационне автомобила за V8 атмосферния двигател, използван впеследствие в почти всяка серия на Mercedes и изпратен в пенсия чак през 2015 г. С 510 к.с. и 630 Нм V8 моторът в P900 с работен обем 6208 куб. см   е малко „по-немощен“ от компресорния V8, който в CLK DTM разполага с 582 к.с. и 800 Нм.

Исторически погледнато, P900 е един от първите модели, ако не и първият, оборудван с разработения от AMG V8 атмосферен двигател. Официалната премиера на M 156 е през 2006 г. в E 63 AMG, или по-точно в серия 211. От P900 са произведени само два екземпляра и докато единият от двата автомобила е собственост на AMG и до днес и е изложен в Щатите, вторият прототип  момента е обявен за продажба. Нидерландска автокъща е купила P900 с пробег от само 1500 километра от германски колекционер и сега го предлага за 1,2 милиона лева. Уникална възможност за колекционери. Макар по-малката си мощност, P900 се среща 50 пъти по-рядко от CLK DTM AMG Coupé, при все че струва два пъти повече.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин