Този водороден автомобил ще струва само 30 000 лв.


5
ян.
2022

Много от съмняващите се в електромобилите залагат на автомобилите с горивна клетка като превозни средства за бъдещето. Именно с такова задвижване е един нов малък автомобил с лека конструкция, който освен това ще бъде доста евтин: Safe Light Regional Vehicle (SLRV).

Той е лек и сигурен, пълен с добри идеи – и се движи с водород, което радва най-вече противниците на електромобилите. Става дума за  Safe Light Regional Vehicle (SLRV).

Германския център за въздухоплаване и космичечески изследвания показа на IAA Mobility 2021 в Мюнхен прототипа на 3,80-метров и екстремно нисък двуместен модел, който обединява опазването на околната среда и мобилносттаИ който трябва да струва 30 000 лв. Това ли е автомобилът на бъдещето?

Като представител на лекия клас автомобили L7e SLRV може да бъде чудесен градски автомобил. Тайната му се крие в конструкцията тип „сандвич” с елементи от алуминий или стомана и пластмасова пяна отвътре. Така каросерията тежи само 90 килограма, а теглото на целия автомобил е 500 кг. Предницата и задницата на Safe Light Regional Vehicle са от елементи тип сандвич и служат като краш-зони. Пътническата клетка е обвита с пръстеновидна конструкция.   

Горивна клетка плюс батерия

А задвижването? Отпред в автомобила има горивна клетка с малка мощност от 8,5 киловата. Освен това отзад има и батерия с 25 кВт., която помага с 45 к.с. за ускорение до 120 км/ч. При капацитет от 1,6 кВтч.  и резервоар от 1,6 килограма водород учените дават пробег от порядъка на 400 километра – само че при средна скорост от 80 км/ч.

Пробег, който определено позволява на Safe Light Regional Vehicle да се превърне в автомобил за пътуване на дълги разстояния, а не само до работата и обратно като Smart fortwo (145 км) или Renault Twizy  (100 км). Двуместният модел може да се използва като автомобил за споделена мобилност или за осъществяване на доставки.

Дали и кога интелигентният автомобил с лека конструкция на изследователите на космоса ще стигне до серийно производство? Не е известно. Засега пречките за използването на водород за лични МПС-та са доста на брой (произход на тока за производство, трудно транспортиране и съхранение). По тази причина учените обмислят електрическо задвижване за SLRV.  

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин