2019
Старт-ъпът Sono Motors със седалище в Мюнхен иска да пусне на пазара електромобил, който зарежда батерията си със слънчева енергия. Вече е създаден прототип със соларни модули върху голяма част от каросерията. В интерес на истината, батерията с капацитет 35 кВтч не се зарежда с енергия толкова бързо, колкото на зарядна станция: соларната енергия ще осигурява максимално 30 км пробег, а когато е извършено и конвенционално зареждане, пробегът бива увеличен до 255 км. Машината, наречена Sion, разполага с техника за бързо зареждане, благодарение на която от съответната зарядна станция батерията се зарежда на 80% само за 30 минути.
Дизайнът на Sion следва функцията и не изглежда много атрактивно. Формата малко напомня на първото поколение Mercedes B-класа. Издигащата се линия на вратите, широката С-колона и разположеният перпендикулярно на покрива заден капак донякъде са като при лекотоварен автомобил. Sion е дълъг 4,11 м, широк 1,79 м и висок 1,68 м, а багажникът е с обем 650 л (1250 – при сгънати седалки). За по-добрата аеродинамика и по-дългия пробег заради ниско съпротивление Sion е много нисък, предната „решетка“ е облечена, а над задния капак се намира малък спойлер. Основният акцент в кокпита е малко стъкло, зад което е разположен Moos. Това не е дизайнерски елемент, той филтрира въздуха в купето. Посредством електростатично привличане Moos трябва да „събира“ до 20 процента от фините прахови частици от въздуха. Иначе в кокпита има два дисплея – единият играе ролята на арматурно табло, а другият е за инфоразвлекателната система.