2018
През ноември 2018 г. BMW ще пусне на пазара четвъртото поколение на X5. AUTO BILD вече тества SUV-а на мюнхенци!
Първото ни впечатление е, че новият модел се управлява изключително пъргаво. Това се усеща най-вече отзад, където задните завиващи колела променят ъгъла си с до 3 градуса. Естествено този факт не е световна новост, но трябва да признаем, че хората от BMW са направили отлична настройка (и най-вече осезаема) на завиващите колела на задната ос на новото X5. Редовият 6-цилиндров двигател е стар познайник, но инженерите са го настроили спрямо новата епоха на вредните емисии – сега той отговаря на нормата Euro 6d-Temp. Това разбира се не променя нещата по отношение на разхода и мощността. Последното даже не е и необходимо: този мотор е сред най-добрите, които се предлагат в този клас. 6-цилиндровият агрегат върви адски яко! И ни грабва с фамозния си звук!
Още по-добре функционира комбинацията от двигател и 8-степенна автоматична трансмисия на ZF. Сега системата превключва още по-бързо и по-прецизно. Досега имаше критики относно окачването на X5, което ни се струваше прекалено твърдо. Освен това SUV-ът имаше въздушно окачване само на задната ос. С четвъртото поколение въздушното окачване ще се предлага опционално и за предната ос. Това прави автомобила чувствително по-комфортен – най-вече в комфортен режим на движение ще се возите подчертано меко. При това новото X5 вози прилично дори и в спортен режим. Серийното оборудване включва „само“ адаптивно окачване.
Новото BMW X5 е първият модел на марката с BMW Operating System 7.0. Това означава, че комбинираният уред няма да е познатите ни шаблони за скоростомер и оборотомер. Изобразяването на уредите в бъдеще ще бъде изцяло дигитално и според BMW ще може да се индивидуализира.
BMW ще предлага X5 в Европа от ноември 2018 с три моторизации. От Мюнхен ще залагат изцяло на редови 6-цилиндрови агрегати. Клиентите ще могат да избират между два дизелови и един бензинов двигател. Базовият вариант остава X5 xDrive30d, който сега е със 7 к.с. повече – 265 к.с. и 620 Нм. Единственият бензинов мотор в портфолиото е X5 xDrive40i с 340 к.с. и 450 Нм. Временната топмоторизация ще бъде X5 M50d, който благодарение на Quadturbo ще разполага с 400 к.с. и 760 Нм (досега 381 к.с. и 740 Нм).
Серийно всички двигатели са комбинирани с 8-степенната автоматична трансмисия и отговарят на актуалната норма за вредни емисии EU6d-TEMP. На по-късен етап BMW ще пусне и X5 M с 4,4-литров V8 мотор с над 600 к.с. В другия край на скалата вероятно ще видим хибридна версия на новото X5.