Това Volvo всъщност е BMW M3 E36!

1001
2024

На пръв поглед изглежда като класическо Volvo 162, но всъщност е BMW M3 E36: талантлив конструктор на каросерии от Финландия създава сам своя автомобил мечта

Прилича на Volvo, но всъщност е BMW: висококвалифициран производител на каросерии от Финландия сам прави своя автомобил-мечта. Под визията на класика обаче се крие значително по-нова техника на BMW!

Създателят на зрелищния уникат още в ранното си детство е запленен от Volvo 164 на дядо си. Много години по-късно мъжът решава да реализира сам колата, за която винаги е бленувал – Volvo 164 с две врати.

Volvo 164 никога не е било предлагано официално като купе

Въпреки че шведите много пъти планират да лансират 162 (купе) и 165 (комби), те не стигат до нищо повече от прототип. Голямо купе с шест цилиндъра е пуснато чак през 1976 г. в лицето на 262 C, което се произвежда от Bertone.

Щяхте ли да познаете, че под класическите форми на каросерията всъщност се крие BMW M3 E36?

При това амбициозният финландец избира да тръгне по трудния път в своя проект. Вместо да вземе стандартно Volvo 164 и просто да отстрани двете задни врати, той залага на значително по-сложно решение.

Серийно Volvo 164 може да бъде поръчано най-много със 160 к.с. във версията с три карбуратора, но явно това не е било достатъчно за уникалния тунинг проект, при който се търси по-добра динамика. За база на униката е избрано BMW M3 E36, върху което е монтирана каросерия на Volvo.

Звучи доста просто, но в действителност целият проект е обвързан с голям брой корекции и сериозна работа по отделни детайли, документирана със снимков материал. При всички положения крайният резултат е впечатляващ – тунингът е изпълнен с хирургическа прецизност.

4,9-литров V8 от M5 E39

Въпреки че базираното на BMW Volvo изглежда изключително ефектно, тунинг проектът се цели дори още по-високо – защото и двигателят е сменен. Редовият „шестак“ от M3 е демонтиран и на негово място е поставен 4,9-литровият атмосферен V8 (S62B50) с 400 к.с. от M5 E39. Както при M5, мощността бива предавана към колелата чрез 6-степенна механична скоростна кутия.

Заради „отворените“ въздушни филтри оригиналните кутии за въздушните филтри на Е36 са модифицирани – сега в едната от тях е вкаран съдът на течността за чистачките.

Въпреки че проектът датира от 2015 г., BMVolvo е непрекъснато усъвършенствано през годините. На новите снимки, които Мати Бом публикува във Facebook, можете да видите, че има много промени, особено по интериора. Монтирани са спортни седалки от M3 E92, а облечената в кожа централна част на волана също е получила лого 162C. Приятно впечатление правят и новият кожух на скоростния лост, както и тапицираният с кожа подлакътник.

Независимо дали проектът ви допада или не, няма как да не оцените майсторството и вниманието, вложени във всеки детайл по автомобила. И между другото, купето на Volvo с техника на BMW неофициално би следвало да се казва 182, защото средната цифра всъщност трябва да означава броя на цилиндрите.

Централната конзола и елементите по таблото издават, че тук се крие леко „маскирано“ BMW M3 E36. Като изключим обръча на волана, кокпитът изглежда почти като нов.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин