Това Peugeot с виртуални фарове за мъгла създава премиум усещане! (ТЕСТ)

1806
2021

Конвенционалните фарове за мъгла са изпратени в пенсия: модерните LED-модули разполагат с т.нар. Foggy mode, при който основните светлини „слизат“ максимално ниско

300 конски сили системна мощност, 4х4, ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,9 сек и разход 1,3 л на 100 км: поне на хартия данните на Peugeot 3008 Hybrid4 звучат повече от впечатляващо. Разбира се, тук става въпрос за Plug-in хибрид – и ултраниската горивна консумация на практика може да бъде постигната само при пълен заряд на батерията с капацитет 13 кВтч. По време на нашия тест с предимно извънградско шофиране бордовият компютър отчиташе средно 3,8 л на 100 км по маршрута Узана-София при шофиране според ограниченията. След като батерията вече беше максимално изтощена (това никога не става напълно) си направихме експеримент: рестартирахме показанията на бордовия компютър и покарахме автомобила с около 140 км/ч по магистралата.

Благодарение на електромоторите на всяка ос и на 1,6-литровия турбобензинов двигател 3008 Hybrid4 ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,9 сек

И изненада: тогава разходът достигна около 12 литра! Но не сме изненадани – все пак 1,6-литровият турбобензинов мотор на практика беше оставен да се оправя почти сам, без помощта на двата електродвигателя, с теглото от 2,4 тона. Но разбира се, монетата има и обратна страна: дори да зареждате 3008 с електричество само у дома, за повечето потребители капацитетът на батерията ще бъде напълно достатъчен, за да не се налага изобщо да „палите“ бензиновия агрегат. По официални данни 3008 Hybrid4 може да измине 59 км изцяло на ток – но във всекидневието трябва да се подготвите за около 45. И ако трябва да обобщим: 3008 се справя чудесно и без дизел! Неслучайно след фейслифта французите са изпратили в пенсията 2-литровия HDi и в гамата е останал само 1,5-литровият агрегат на самовъзпламеняване.

Гнездото за зареждане с електричество е разположено на същата позиция като гърловината на резервоара, но от другата страна на автомобила

При обновяването си френският SUV получи шикозна броня с радиаторна решетка, която сякаш се „разлива“ под фаровете – и сега предницата изглежда още по-атрактивно и по-изискано. 3008 се движи много комфортно – както човек очаква от достойно Peugeot. Най-новото поколение системи в помощ на водача при новия SUV PEUGEOT 3008 допълнително подобряват комфорта и безопасността на борда и улесняват водача в посока автономно шофиране. Независимо дали разчитат правилата за движение по пътищата (разширено разпознаване на пътните знаци) и помагат в трафика (пакет Drive Assist Plus, адаптивен автопилот ACC Stop & Go, асистент за позициониране в лентата или за придържане в лентата с отчитане на банкетите) или анализират случващото се около вас в трафика (активно следене на мъртвата зона), всички тези асистиращи системи увеличават сигурността.

Най-съществената новост за обновеното 3008 е ексклузивната система „Night Vision“ с инфрачервена камера

Най-съществената новост за обновеното 3008 е ексклузивната система „Night Vision“ с инфрачервена камера, която засича пешеходци или животни на разстояние до 200 м пред автомобила извън обсега на фаровете и издава предупредителен сигнал. Функцията за автоматично аварийно спиране може да се задейства и ако в близост до автомобила се намират пешеходци или велосипедисти.

Новата декорация от дърво за кокпита в комбинация с кожа (за нива на оборудване GT/GT Pack) сякаш пренася модела в по-висока клас

Новата декорация от дърво за кокпита в комбинация с кожа (за нива на оборудване GT/GT Pack) дори създава премиум усещане, а удобните физически бутони улесняват значително управлението на кокпита. За съжаление, от PSA – пардон, вече Stellantis, са запазили старата логика за управление на климатика през тъчскрийна, която отвличва вниманието на водача. Като стана дума за „премиум“ – такива са и цените: топверсията GT Pack при 4х4-хибрида с 8-степенен автоматик излиза 101 511 лева – или двойно повече от базовия вариант 1.2 PureTech 130 (50 933 лв.).

„Перата“ за превключване на волана не са удобни, ако се налага да сменяте предавка в завой; логиката за управление на климатика през тъчскрийна разсейва водача

ИЗВОД

В обновената си версия Peugeot 3008 Hybrid4 е станало още по-изискано. Като хибрид френският SUV е всестранен талант: просторен, икономичен и комфортен. Единственият му сериозен дефект се разкрива при поглед към ценовата листа…

Ако зареждате автомобила всеки ден, бензиновият агрегат може изобщо да не се включва

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин