Това BMW M5 E39 на 1200 км е по-скъпо от ново Ferrari!

2605
2023

Чисто ново BMW M5 – от последното поколение на модела F90, струва минимум 260 000 лева. Практически ново BMW M5 E39 от 2003 г., изминало само 1200 километра, обаче излиза над два пъти повече! Ултразапазеният екземпляр се предлага за продажба в САЩ на стряскаща цена.

Третото поколение на M5 е не само най-емблематичното за всички времена според повечето фенове на BMW. Изчистените линии и „сдържаният“ дизайн са типични за баварската марка в онези години и отличават тогавашната М5 от спортните модели в наши дни. Само ауспуховата система с четири тръби и фини детайли като страничните огледала издават топмодела. Освен това E39 за първи път използва V8. Докато се произвеждаше, моделът беше много успешен – защото постигна малко над 20 000 реализации в периода между 1998 и 2003 г. Оригиналните екземпляри в добро състояние се срещат рядко и са доста търсени. От години цените им продължават да растат. Машините с добра история отдавна се търгуват за суми над 60 000 лева, а кандидат-купувачите трябва да се подготвят за повечет от 100 000, ако търсят някой от най-добрите екземпляри.

M5, по-скъпо от Ferrari Roma

Много по-скъпо обаче се оказва това M5 E39 в редкия червен цвят Imola, коeто си търси нов собственик за астрономическaта сума от половин милион лева (299 990 щатски долара), т.е. по-скъпо от ново-новеничко Ferrari Roma. Автомобилът е обявен за продажба от EAG (Enthusiast Auto Group) в Синсинати, дилър, специализиран в BMW, известен с това, че предлага добре поддържани и търсени М-ки.

Въпреки че автомобилът е бил каран много рядко, той винаги е бил поддържан грижливо!

Въпросното M5 е от последната година на производство – слязло е от конвейера през май 2003 г. Истинският акцент обаче е изключително малкият пробег – само 746 мили, което съответства едва на 1200 километра. Още от доставката си BMW-то е в ръцете само на един собственик, който го кара спорадично, но винаги го е обгрижвал старателно.

Най-доброто M5 E39 в света?

EAG купува M5-ицата от колекционер в Пуерто Рико, който винаги го е съхранявал в климатизиран гараж. Затова не е изненада, че автомобилът изглежда като току-що излязъл от шоурума. Според обявата на EAG това било най-доброто M5 E39, което някога са имали за продажба. А това значи много, тъй като същата компания продаде M5 E39 на 5081 километра за 168 000 евро (ок. 336 000 лв.) през 2021 г., а преди време разполагаше с друго – на 497 километра!

Макар че се вижда трудно, таблото отчита пробег 746 мили – еквивалента на 1200 километра.

„Пуерториканката“, разбира се, не е нито удряна, нито пребоядисвана – и на снимките изглежда фантастично. Червено-черният двуцветен кожен салон е като нов, а по лаковото покритие не личат нито драскотини, нито други дефекти. Акцентите в оборудването включват DVD навигационна система, облечен в алкантара таван, система за миене на ксеноновите фарове, PDC и др.

5-литров атмосферен V8 с 400 к.с

Естествено, най-важният акцент се намира под капака. Става въпрос за легендарния V8 с означение S62B50. Петлитровият двигател генерира 400 к.с. и максимален въртящ момент от 500 Нм. Мощността винаги се предава посредством шестстепенна механична скоростна кутия (за M5 E39 не се предлагаше нито автоматична, нито SMG), която предава тягата към задните колела. Автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди, а в серийното оборудване влиза блокаж на диференциала (25 процента).

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОЩЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА BMW M5 E39

При подготовката за продажбата EAG обслужва всичко по автомобила и го подлага на пълна техническа проверка. Някои дребни компоненти като регулатора за фаровете са сменени, както и оригиналните гуми Dunlop SP Sport 8080 от 2003 г. (с Michelin Pilot Sport 4 S).

Всичко е като ново: върху емблемата на BMW все още има найлон, а седалките изглеждат така сякаш никога не са ползвани.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин