Новини » Това Bentley за 4,8 млн. лева има злато в интериора и лава в предната решетка

Това Bentley за 4,8 млн. лева има злато в интериора и лава в предната решетка

1810
2022

2,38 милиона евро базова цена: за тази сума можете да се сдобиете с около 10 броя Bentley Continental GT или с един от едва 18-те Bentley Mulliner Batur. Ексклузивното луксозно купе е вторият проект на Mulliner Coachbuilt след грандиозния Bacalar. Както може би се досещате, космическата цена се дължи на персонализирането в максимална степен, което прави автомобила толкова специален. В същото време Batur символизира сбогуването с престижния W12 и дава поглед към електрическото бъдеще на традиционната марка!

Амбициозният план на Bentley е до 2030 г. луксозната марка да бъде изцяло CO2 неутрална. За да бъде гарантирано, че производството ще бъде напълно безвредно за климата, планът предвижда само Рlug-in хибриди или изцяло електрически модели от 2026 г. – и само електромобили от 2030 г. Mulliner Batur има задачата да загатне как трябва да изглеждат представителите на ултралуксозния бранд след няколко години.

Mulliner Batur е поглед към бъдещето

Срещата ни с екзотиката е в Хамбург. Готовият за шофиране прототип, който беше представен преди няколко седмици в рамките на Monterey Car Week, е в новия шоурум на Bentley. Bentley Mulliner Batur е базиран на актуалното поколение Continental GT, но всъщност няма как да го разберете. Предницата е напълно преработена. Bentley се отказа от класическата визия с четири кръгли фара и поставя на Batur тесни светлини. Дали това не е първият намек за дизайна на бъдещето?

Раздути калници, огромни 22-цолови джанти: Bentley Mulliner Batur е всичко друго, но не и незабележим.

Решетката е по-широка и по-изправена, отколкото при другите модели Bentley, като и тук британците са поставили фин и същевременно впечатляващ дизайнерски акцент под формата на малки оранжеви инкрустации, чийто цвят избледнява към външната част на решетката. Идеята е те да имитират лава. Но как на хората от Bentley им е хрумнала тази абсурдна идея? Батур е име на вулкан и кратерно езеро в Индонезия – и автомобилът е кръстен именно на него.

Само две еднакви части с Continental GT

Но да се върнем на външния вид: в профил дизайнерите на Bentley са прикрили модела, използван за база, изненадващо добре. Единствените общи части с Continental GT са страничните огледала и дръжките на вратите. Причината е проста: дори за суперскъпия английски бранд разходите за разработка на нови компоненти се оказват прекалено високи за серия от едва 18 бройки. Между другото, повечето каросерийни части на Batur са направени от карбон. Изцяло нови са и 22-цоловите джанти с въртящи се (т.е. винаги изправени) капачки на главината.

Външно Bentley Mulliner Batur няма почти нищо общо с Continental GT, на който е базиран.

Задницата е не по-малко впечатляваща от предницата. С-колоната е изключително широка, а арките на калниците са изпъкнали, което придава мускулеста визия на машината. Задните светлини са изключително тесни, а под тях се намира боядисана в черно част, която разчупва дизайна на бронята. Ако не ви харесва, няма проблем – все пак Batur може да бъде персонализиран изцяло по ваш. От двуцветна боя за каросерията до индивидуални цветове и материали: има буквално милиарди възможни конфигурации.

Едва ли има автомобил с по-изискан интериор от този

Имал съм щастието да седна в няколко Bentley-та и смея да твърдя, че Continental GT и Flying Spur са едни от най-благородните автомобили на пазара в момента. Изборът на материали и изработката са като от друг свят. Свят, в който, разбира се, живее и Batur. Автомобилът впечатлява с комбинация от черна и оранжева кожа, червена алкантара, бели шевове и декоративни ленти в графитено сиво.

На пръв поглед интериорът изглежда познат, но при по-внимателно вглеждане забелязвам няколко разлики спрямо моделите от „нормалната“ серия. Най-съществената от тях е, че Batur е истински двуместен автомобил без „аварийни“ седалки зад шофьора и пътника отпред – вместо 2+2 конфигурация моделът разполага с повече място за багаж. А това не е лоша идея, вероятно багажникът на луксозното купе е доста малък, което за съжаление не можах да проверя, тъй като при прототипа той не се отваряше.

Що се отнася до избора на материали и качеството на изработка, Bentley играе в собствена лига. Mulliner Batur не е изключение.

За подобаваща визия Bentley предлага на клиентите на Batur две специално изработени кожени чанти за задната част, които, разбира се, са съчетани перфектно с интериора по отношение на материалите и вероятно струват колкото чисто нов малък автомобил.

Истинско злато в интериора на Bentley Mulliner Batur

Променената централна конзола прави по-силно впечатление от липсата на задна седалка. А черешката на тортата е превключвателят за режимите на шофиране, изработен на 3D принтер от 18-каратово злато. От същия материал е направен и „маркерът“ на волана, а по желание златни могат да бъдат и елементите за отваряне дюзите на вентилацията.

Да те е страх да го пипнеш: въртящият се контролер за избор на режим на шофиране е направен от 18-каратово злато.

И това не е последният ексклузивен детайл в Вatur: диаграма на звукова вълна откриваме върху декоративната лайстна пред пасажера. Тя отразява звука при стартиране на 6-литровия W12.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин