Това Bentley е с пробег на такси и затъмнени стопове!

1701
2025

Това Bentley Continental GT някога е струвало като ново над 400.000 лева. Поне толкова вероятно са похарчени и за поддръжката на луксозното купе!

Bentley за 40.000 лева? В началото може да ви звучи като майтап, но подобни оферти отдавна се превърнаха в реалност. На борсата за употребявани автомобили на AUTO BILD най-евтините представители на луксозната марка се продават на цени под 20 хил. лева. Но мераклиите да вкарат някоя от тези машини в гаража си не трябва да се подлъгват по ниската покупна цена!

Автомобилите за под 10.000 евро са предимно Turbo R или Brooklands от 90-те години на миналия век, чиято поддръжка обикновено може да се извършва само от специалист и е доста скъпа. Ако търсите нещо по-модерно, трябва да заложите на Continental GT. Представеното през 2003 г. купе е не само Bentley на модерната ера, но и моделът, който спаси британците. От неговото първо поколение са произведени над 23 000 бройки, оборудвани с престижния битурбо W12-двигател. А през 2024 г. Bentley представи четвъртото поколение на луксозното купе.

Continental GT на цена минимум 40 хил. лева

Както при много модели от луксозния клас, загубата на стойност при Bentley Continental GT е потресаващо висока. Когато е представен през 2003 г., „изтребителят“ с мощност 560 к.с. струваше близо 365 хил. лева, но с добавянето на някоя и друга екстра цената му бързо надхвърля 400 хил. лева. Около 20 години по-късно употребяваните Continental GT се предлагат на изгодни цени. Цените им стартират от около 40 хил. лева (за изправни екземпляри).

От тази гледна точка всичко изглежда (почти) наред. Въздушното окачване обаче е сдало багажа, а предната броня е повредена.

Основната причина за огромната загуба на стойност са астрономическите разходи за поддръжка и експлоатация. Освен че W12-машината трудно се задоволява с под 20 л/100 км, резервните части и ремонтите й са много скъпи – така че не се лъжете, Continental GT си остава истински луксозен автомобил и по отношение на съпътстващите разходи.

В интерес на истината обаче вече изпратеният в пенсия W12-двигател е солиден, като при подходяща поддръжка няма проблем и с голям пробег. Не толкова здрави като задвижващия агрегат са окачването (което страда поради високото тегло от 2350 килограма) и електрониката, които са склонни да създават проблеми с напредване на възрастта на автомобила. Тъй като разходите за части и труд са много високи, употребявано Continental GT без сервизна история може бързо да ви докара до финансов колапс. Затова не е изненада, че много екземпляри от четвърти или пети собственик са били поддържани лошо или изобщо не са били поддържани.

Таблото показва черно на бяло: 514.636 мили (828.226 километра). Дали някъде в света има Bentley Continental GT на повече километри?

Най-вероятно точно такава съдба е сполетяла и това черно Bentley Continental GT от 2005 г., което в момента се продава на търг от американския аукционен сайт Copart. Почти всички МПС на него са или ударени, или с механични повреди. Това черно Continental GT също изглежда малко очукано на снимките. Долната част на предната броня е откъсната, а по стойката на автомобила личи, че въздушното окачване явно е сдало багажа. Освен това някогашният благороден луксозен лайнер е „разкрасен“ с джанти реплики и… затъмнени стопове, досущ като при нискобюджетен „тунинг“ проект.

Пробег 828 хил. километра по таблото

Най-интересно в цялата оферта обаче е пробегът: таблото показва невероятните 514.636 мили, което се равнява на 828.226 километра – рекордна за Bentley стойност. За сравнение: Continental-ът GT с най-голям пробег, обявен за продажба в момента в Германия, е на 232.000 километра. Bentley на толкова километри е абсолютна екзотика и по всяка вероятност е струвало на предишните собственици не само много нерви, но и хиляди долари.

Имайки предвид изключително големия пробег, интериорът все още изглежда добре. При други марки материалите биха изглеждали по-зле само след 200 000 километра.

За съжаление, описанието на Copart не съдържа почти никаква информация за самия автомобил – нито неговата история, нито причината за повредата. Но дори и за най-елементарните операции по поддръжката ще трябва да отделите поне няколко хиляди. Само за уточнение: при заявен среден разход от 17,2 л/100 км, при цена на горивото от 2,50 лева за литър и пробег от 828.226 километра разходите за гориво са над 350 хил. лева!

Непосредствено преди края на търга най-високата оферта за „британеца“ е за 4100 долара – т.е. автомобилът е далеч от опцията buy now, при която ще трябва да извадите 6500 долара. Естествено, ние не ви съветваме да го правите – дори и да притежавате автосервиз…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин