2023
През 2008 г. като ново това Audi RS 6 Avant е струвало почти 250.000 лв. 15 години по-късно разполагащото с 580 к.с. комби е загубило 200.000 лв. от стойността си!
Употребявано Audi RS 6 с 580 к.с. от V10-битурбо агрегат, ексклузивен лак и луксозен интериор за 50.000 лв.? Защо не? Е, да на 15 години, но въпреки това.
Единственият RS 6 без V8 мотор
През 2008 г. C6 се появява на пазара като второто поколение на RS 6. В началото се предлага само като Avant, а след кратко време от Audi пускат и седана. Кулминацията на RS 6 безспорно е двигателят. Също както и BMW, от Audi залагат по онова време на V10 двигател. За разлика от при M5 E60/E61 агрегатът на Audi не е атмосферен, а битурбо. Мощността? Брутална! 580 к.с., като максималният въртящ момент е 650 Нм. Въпреки собственото си тегло от 2 тона, Audi спринтира благодарение на двойното си задвижване quattro и 6-степенната автоматична трансмисия за 4,6 секунди до темпо 100 км/ч. Максималното темпо е ограничено на 250 км/ч, а опционално се предлагат 280 км/ч. Без ограничение на максималната скорост без проблем могат да бъдат вдигнати 300 км/ч.
След общо 4700 екземпляра (голяма част от тях са Avant) второто поколение на RS 6 е спряно от производство през 2010 г. Затова и предложенията на пазара за употребявани автомобили не са много. Автокъща „Autowelt Südring Berlin“ предлага едно много благородно RS 6.
Някогашна цена като нов от 250.000 лв.
Комбито е с първа регистрация от декември 2008 г. и междувременно е изминало 221.150 километра. Според обявата сервизната книжка на автомобила е безупречна. Особеното на това RS 6: първият собственик е поръчал мощност комби (базова цена от 209.000 лв.) с лак „Монтерей зелен перлен ефект“ (доплащане от 5300 лв.) с тапицерия на интериора от кожа Valcona в светлокафяво (някогашно доплащане от 6.000 лв.). Комбинация, която определено се среща рядко при RS 6.
Заедно с други екстри като шибедах, електрически регулиращи се предни седалки, навигационна система MMI, 20-цолови джанти, асистент за паркиране с камера за заден ход някогашната цена на модела като нов е била 250.000 лв.
15 години и 220.000 километра по-късно RS 6 струва само 50.500 лв. Това прави загуба на стойност от почти 200.000 евро! Естествено заинтересованите не трябва да се лъжат по тази ниска цена, тъй като евентуалните разходи за ремонт и естествено разходите за поддръжка не са много ниски.
5,0-литровият V10 агрегат се счита за надежден
В теста на AUTO BILD за употребявани автомобили експертът Тилман Трост хвали V10 на RS 6: битурбо агрегатът е „бомба-двигател”, който със съответната периферия би могъл да понесе и 1000 к.с. Също така този двигател няма проблемите с буталата на V10- атмосферния двигател на S6/S8 с обем 5,2 литра.
Необходимо е да сменяте маслото на двигателя на всеки 15.000 километра и стриктно трябва да спазвате препоръките на производителя за вида на моторното масло. Тогава двигателят издържа дълго време: пробези от над 200.000 километра. Доказателство за това е и предлаганият за продажба екземпляр. Въпросите при него са? Катастрофирал ли е този RS 6? Как работи двигателят? Не оригиналните задни светлини са по-скоро дреболия.
В полза на RS 6 говорят рядко срещата цветова комбинация и феноменалният двигател. C6 е единственият RS 6, който не е оборудван с V8 агрегат и ще си остане със сигурност единственият RS 6 с V10-битурбо мотор. Е, и с тази голяма загуба на стойност, разбира се.
![](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2023/03/12032-720x472.png)
![](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2023/03/12033-720x461.png)
![](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2023/03/12034-720x464.png)