Новини » Това Audi е по-дълго и по-луксозно от Maybach!

Това Audi е по-дълго и по-луксозно от Maybach!

1904
2022

Омръзнало ви е да шофирате из задръстванията в града? Явно това е проблем на много от клиентите на Audi. Вероятно поради тази причина марката представя дълъг 5,51 метра електрически прототип, смесица между кросоувър и ван. МПС с подобни габарити няма да реши проблемите със задръстванията – целта му е да направи пътуването в час пик възможно най-приятно. Концепцията, наречена urbansphere, е насочена предимно към азиатските мегаполиси и иска да глези пасажерите на всяко място с First-Class-Feeling без да ангажира човек с управлението – защото поддържа автономно управление Level 4.

В зависимост от отзивите на клиентите, серийна версия може да бъде пусната до 2030 г. А AUTO BILD вече успя да се докосне до концепцията!

Audi urbansphere concept – с гигантски размери

urbansphere е разработен за и от китайски клиенти на Audi. Потенциалните купувачи са попитани какво очакват от градски автомобил като цяло и от Audi в частност. Участниците в проучването отговарят – щедро пространство и релакс. Ето защо urbansphere бива проектиран отвътре навън. И когато просторният кокпит определя оформлението на екстериора, се ражда доста голям автомобил. В случая с концепцията на Audi това означава дължина 5,51 метра, височина 1,78 метра и гигантско междуосие от 3,40 метра. Това прави автомобила по-дълъг от Mercedes-Maybach S-клас!

Посредством светлинен спектакъл отпред и отзад автомобилът комуникира с околния свят. Single-Frame решетката е типична за Audi.

Комбинация от ван и кросоувър

Изненадващо, urbansphere не изглежда толкова голям. Въпреки всички елементи от ван и кросоувър, концепцията е оформена динамично – с плоска, издължена пътническа клетка и двуцветна боя, следваща линиите на каросерията. Алуминиева лайстна под линията на покрива се простира чак до спойлера на тавана и кара автомобила да изглежда по-плосък.

Запазване на личното пространство в интериора

В интериора се влиза през врати, които се отварят в противоположни посоки. Въртящи се седалки – общо четири на брой – улесняват влизането, а вместо багажник автомобилът разполага с допълнителен „диван“. Но най-комфортните места са на първи и втори ред. Отделните седалки могат да се регулират в безброй позиции и да се поставят в легнало положение.

Подобно на червен килим, urbansphere хвърля червена светлина върху земята, за да посрещне гостите си по подобаващ начин.

За обособяване на лично пространство около подглавника всеки пасажер може да вдигне специален екран, който да го отделя от човека на съседното място. Пространството в купето сякаш е безкрайно. Тънките колони на покрива и огромните стъклени повърхности правят пищния интериор да изглежда още по-просторен.

Комбинация от Lounge салон и офис

Oсвен с разточително пространство, urbansphere може да се похвали и с множество високи технологии. На предните седалки има информационно-развлекателни екрани за втория ред. В допълнение, друг голям екран за пътниците отзад може да бъде спуснат от тавана. Тази екстра не беше поставена на шоуавтомобила, но тя щяла да бъде идеална за видеоконференции или забавления.

Само в сравнение със 183-сантиметровия редактор на AUTO BILD огромните размери на urbansphere си проличават.

Всяка седалка има индивидуален звуков сигнал и собствен контрол на т.нар. „бордови асистент“. Зад това наименование се крие Onboard-управлението, познато от прототипа Grandsphere. Климатикът, регулирането на седалките, навигацията и други функции могат да се управляват гласово, чрез жестове или посредством Eyetracking.

Автономно шофиране Level 4

И кой трябва да кара, докато пътниците релаксират? За управлението ще се грижи самият автомобил. Поне през повечето време. Urbansphere трябва да владее автономно управление до Level 4. Тогава воланът се сгъва, освобождавайки още повече място в интериора, а пътниците могат да се концентрират изцяло върху себе си.

В прототипа дигиталните показания се проектират върху голяма дървена повърхност под предното стъкло, но в евентуална серийна версия те трябва да бъдат заменени с екрани.

РРЕ-платформа за с малка батерия

Техническата база на концепцията urbansphere е платформата PPE на Audi, която ще използва и бъдещото A6 e-tron. Два електрически двигателя генерират сумарно 295 кВт (401 к.с.) и 690 Нм въртящ момент.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ