Това AMG ви показва идеалната линия на пистата


26
февр.
2020

Mercedes-AMG A 45 се качва един етаж по-високо: малко след лансирането на новия GLA Mercedes представя и топверсиите GLA 45 и GLA 45 S. Компактният SUV разполага с техника на хотхеч събрата си и генерира между 387 и 421 к.с. (във версията S).

В предницата доминира широката радиаторна решетка тип Panamericana с 15 вертикални ламели. Под тях са разположени още три отвора за охлаждане, а отстрани на предната броня – по две „крилца“ (Flics). Т.нар. Powerdomes върху предния капак вече са ни познати от базата GLA. Спойлерът на покрива, дифузьорът и ауспуховата система с четири тръби (диаметър 82 милиметра) гарантират спортен вид. При GLA 45 S отработените газове излизат от овални тръби с диаметър 90 мм. Джантите при S-версията също са по-големи: 20-цоловите алуминиеви са серийни, при по-евтината модификация те са стандартно „19-ки“.

2-литровият турбодвигател с 421 к.с. е най-мощният сериен 4-цилиндров задвижващ агрегат.

Приложение Track Pace за пистата

Интериорът на GLA 45 като цяло ни е познат от А 45. Червените колани и декоративните елементи, наподобяващи карбон, също са серийни, както и инфоразвлекателната система MBUX с гласово управление и Widescreen-кокпит. Оттук могат да се показват различни параметри за автомобила, както и за G-силите и ускорението. Приятен детайл е серийното приложение Track Pace, което ще може да показва идеалната състезателна линия по различни писти на дисплея в купето или на Head-up дисплея. Версията S се отличава с жълти акценти в интериора, амбиентно осветление и Performance-волан с микрофазерно покритие. Опционално клиентите могат да поръчат седалки тип „корито“.

Жълтите цветни акценти и спортният волан с алкантара са запазени за GLA 45 и GLA 45 S.

Както и при А-клас, 2-литровият 4-цилиндров турбодвигател и в GLA 45 може да бъде поръчан в две степени на мощността. Базовата модификация генерира 387 к.с. и 480 Нм, а S – 421 „коня“ и 500 Нм. По данни на Mercedes това е достатъчно за ускорение 0-100 км/ч съответно 4,4 и 4,3 сек. Скоростта бива ограничена електронно на 250 км/ч, а при GLA 45 S – на 270. За смяната на предавките се грижи 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. Най-бързите версии на GLA използват интелигентно задвижване на А 45. То разпределя напълно интелигентно и гъвкаво мощността между предната и задната ос и отделните колела отзад на базата на различни параметри. Адаптивното окачване трябва да направи GLA 45 едновременно по-динамичен и по-комфортен. 4-буталните спирачни апарати с „разпробити“ 350-милиметрови дискове отпред и 1-бутални с 330-милиметрови отзад се грижат за отрицателното ускорение при GLA 45. При версията S oтпред се използват 6-бутални апарати с 360-милиметрови дискове.

Опционалният при А 45 аеродинамичен пакет с т.нар. Flics и спойлер е сериен при GLA 45 и GLA 45 S.

Като при А 45 са и различните възможности за настройка и профилите за шофиране. С едно изключение – по-високата А-класа трябва да се откаже от забавния режим Drift. Oстаналите – от Comfort до Race, са същите при А 45, както и допълнителните настройки AMG Dynamics – те имат влияние върху спортната настройка на ESP, кормилното управление и 4х4-задвижването на GLA 45 – в два режима, а при версията S – в четири.

Все още от Mercedes не оповестяват цените на топверсията на GLA. Иначе А 45 струва около 112 000 лева. При всички положения GLA 45 няма да бъде по-евтин – вероятно ще бъде предлаган за около 10 000 лева отгоре. И двата най-мощни варианта на GLA ще се появят на пазара във втората половина на 2020.

Спирачките с 6-бутални апарати в червен цвят са опционални за GLA 45, а при S – серийни.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >