2018
Настъпват трудни времена за автомобилите мечта. При Audi ТТ не се продава според очакванията, A3 Cabrio реализира по 10 000 бройки на година, а A5 Cabrio – едва 15 000. Затова от Audi преобръщат стратегията си с главата надолу. Член на управата на марката сподели пред AUTO BILD: „Двувратите модели не са на мода – не се осмеляваме да пуснем дори SUV с две врати. Ако вземем предвид намаляващото търсене и увеличаващите се разходи, ще установим, че в скоро време Audi няма да може да си позволи да произвежда два кабриолета. Вместо тях интензивно се обсъждат версиите Coupé и Cabrio в компактния сегмент. Те ще заменят TT, а с това Audi ще загуби една от своите икони.“
Като платформа за новите компактни модели на Audi се обсъжда дългата база на MQB модулната платформа. Това чувствително ще намали разходите за използваната към момента за A5 платформа с надлъжно разположен двигател – някъде от порядъка на 750 до 1400 евро на автомобил. Нарастването на дължина и широчина не е от решаващо значение за разходите. Кабриолетът и Coupé-то, които ще се наричат A4, по този начин ще се доближат още повече до BMW Серия 4 и Mercedes C-клас, но ще станат с до 20 000 лв. по-евтини при идентични моторизации. В Инголщат смятат, че по този начин клиентите отново ще възобновят интереса си към моделите с две врати. За да вкара двата спортни автомобила във форма за бъдещето, Audi смята да използва новата Coupé-тата и кабриолетите се отразяват добре на имиджа, но не носят печалби от икономическа гледна точка. Затова Audi ще потърси място във великите ловни полета за TT – наследникът на модела ще се нарича A4, базиран на A3. Жалко за дизайнерската икона.