ОЩЕ ОТ 60-ТЕ ГОДИНИ това е традиция и обичай: Shelby взема Mustang и му прави отлична доработка. Актуалното издание на модела се нарича Shelby GT350 и е станало истински шедьовър. Черни джанти, широки калници, четири ауспухови тръби, решетка на радиатора от карбон. Предният капак е смъкнат с пет сантиметра надолу – за по-добра аеродинамика. На всички колела има спирачни дискове Brembo, отпред с размер 394 мм; спирачните апарати както отпред, така и отзад са с по шест бутала.
Окачването работи с електрически регулиращи се амортисьори и възможност за настройка на различни режими, от комфортен до състезателна писта. От Shelby са преработили основно двигателя – вместо 5-литровия с 421 к.с. като в нормалния Mustang V8 тук е използван 5,2-литров Voodoo, като Voodoo е обозначението на производителя. А сега изненадата: този 8-цилиндров агрегат развърта до невероятните 8250 оборота! Неговата мощност е 533 к.с. при 7500 об/мин, а максималният му въртящ момент – 582 Нм.
„Американец“, който може да се развърта страхотно! Няма спор, че ще иска „да хапе“. Затова излизаме на пътя. Посредством превключвателя настройваме един от четирите режима и даваме газ! V8 направо ще прегракне от крясъци и ръмжене, а стрелката на оборотомера се движи около 8000. Втора предавка до 120, трета до 210, на четвърта стигаме до 250 км/ч, но Shelby ще може да вдигне и 275 км/ч. Звукът е неповторим.
И всичко това, въпреки че в сравнение с бълбукащия шум на V8 агрегата на Mustang заради плоския колянов вал със 180 градуса между шийките Voodoo V8 моторът звучи малко по-ясно. В режим на движение в задръстване GT350 най-после дава да се разбере, че предпочитаният от него начин на игра не е в долния диапазон на оборотомера. Този мотор се нуждае от високи обороти. Shelby не обича спокойния ход с леко натискане на педала на газта.
Той изисква солидна „храна“ и чувствителен крак за педала на съединителя. В комфортен режим ще се движите бързо и спокойно. Окачването поглъща умело напречните неравности, но надлъжните са абсолютна отрова за предните гуми с размер 295. Ако в менюто на бордовия компютър промените настройката от комфортна към Track, още в първите завои става ясно: този Mustang не е направен за дрифт. Онова, което става безпроблемно с обикновен GT, може да се получи с Shelby само с много сила.
Перфектно настроеното окачване и притежаващите добро сцепление гуми Michelin търсят по-скоро идеалната линия, отколкото подходящия ъгъл за дрифт. Предната ос завива прецизно, а задницата я следва умело. При това Coupé-то не е настроено нито твърдо, нито меко. Това създава настроение – само недейте да забравяте, че двигателят също има нужда от настроение! Под 4000 оборота Shelby не е много забавен. Над тях обаче се развихря.
Ford Mustang Shelby GT350 :
• V8 мотор, отпр. надлъжно
• Работен обем 5163 куб. cм
• Мощност 392 кВт (533 к.с.) при 7500 об./мин
• Макс. въртящ момент 582 Нм при 4750 об./мин
• Макс. скорост 275 км/ч
• 0–100 км/ч за около 4 сек
• Задно задвижване/6-степ. механична трансмисия
• Обем на резервоара 61 л
• Д/Ш/В 4798/1928/1377 мм
• Обем на багажника 323 л
• Собствено тегло 1705 кг
• Разход на гориво 14,7 л А98Н/100 км
• CO2 337 г/км
• Цена 170 000 лв.
ИЗВОД:
От BMW M4 и Mercedes C 63 трябва да се подготвят! Shelby GT350 изобщо не се шегува. Американците са направили не само един чудесен високооборотен V8, но и са настроили окачването за състезателна писта.