Това е първият Touring със съкращение CS

3001
2025

Първото BMW комби със съкращението CS е M3 CS Touring. Подобно на седана и Coupe-то, то се предлага с допълнителна мощност – както и с много карбон за намаляване на теглото.

Премиера! BMW представя M3 Touring CS. Спортният модел от среден клас е първото комби от Мюнхен, на което е разрешено да носи абревиатурата CS! Двете букви означават още повече чар и техника от  моторните спортове, както и по-голяма мощност и по-лека конструкция. Това е третата поредна година, в която M GmbH представя модел CS след M3 CS и M4 CS.

Почти 100 000 лв. надценка за CS

Планирано е M3 CS Touring да бъде пуснат на пазара през март 2025 г. Но цената му е висока: автомобилът ще да струва поне 305 000 лв. – почти 100 000 лв. в сравнение с „нормалното“ M3 Touring! То се предлага изключително като Competition със задвижване на всички колела – от 212 000 лв. Ако все пак искате да си купите CS, не трябва да се бавите, защото версията е ограничена – макар, че BMW все още не са обявили бройка.

Мощността нараства на 550 к.с.

Под капака на CS работи трилитровият редови шестцилиндров двигател, познат ни от M3 CS и M4 CS. Невероятните 550 к.с. и 650 Нм са посочени в техническите данни, което прави 20 к.с. повече в сравнение с M3 Touring, докато максималният въртящ момент остава без промяна.

CS спринтира за 3,5 секунди до 100 км/ч, което е с една десета от секундата по-бързо от M3 Touring и с две от M4 CSL (3,7 секунди). Що се отнася до максималната скорост, в информацията пише невероятните 300 км/ч!

Както CS, M3 Touring също е с 15 килограма по-лек

BMW определя собственото тегло на M3 Touring CS по DIN като 1850 килограма. Това е с 15 килограма по-малко от обикновеното комби.

Има един материал зад тайната на диетата: карбон. Капакът, предният сплитер, предните вентилационни отвори, капаците на страничните огледала, задният дифузьор, централната конзола, седалките и дори декоративните лайстни и лостчетата за смяна на скоростите са направени от ултра лекия композитен материал. Части от капака не са боядисани в цвета на автомобила и по този начин осигуряват прозрачност на декоративния карбон.

Освен това логата CS и жълтите елементи на фаровете отвън разкриват този M3 Touring. Има и леко модифициран спойлер на покрива. Подобно на покрива, той е боядисан в черно и е с рамка в червено.

Карбонови седалки тип корито с кожа Merino

В кокпита ще седите върху карбонови седалки с калъфи от черна и червена кожа Merino. Вградените подглавници имат осветен надпис CS. Седалките се регулират електрически и са отопляеми. Серийно има и спортен волан от алкантара с червена маркировка 12 часа, а върху централната конзола има червено лого CS.

Инфотейнмънт-система с функции за писта

Инфотейнмънт-системата предлага редица стандартни функции за използване на писта: така нареченият „M Drift Analyzer“ може да оцени напречните движения, а „M Laptimer“ може да записва времена за обиколка.

Тъй като M3 Touring също е предназначен да бъде подходящ за всекидневна употреба като CS, има и функции за комфорт: серийното оборудване включва Head-up дисплей с M индикации, както и облачно базирана навигационна система, индуктивно зареждане за смартфон, WLAN или аудио система от Harman Kardon.

ИЗВОД

Както и преди това е едно много добро решение на M GmbH – да пусне M3 като Touring. А това, че моделът сега се предлага и като CS, е страхотно! За съжаление цената му е много солена.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин