Това е първата „истинска“ Cupra!

0303
2020

С Formentor Cupra показва първия си, собствен модел. Кросаувърът ще се предлага с два двигателя – и изглежда почти като показаната през 2019 г. студия.

Премиера за първия собствен модел на Cupra: Formentor вече е тук! кросоувърът е кръстен на полуостров на испанския остров Майорка и се различна значително от своите събратя. Под ламарините  се крие техника от концерна VW.

Външен вид: Formentor остава близко до студията

Дизайнът на Cupra Formentor всъщност ни е познат още от една година – през 2019 г. испанската марка показа близка до сериен вриант студия. Сега дизайнерското обещание от тогава е последвано от действия, като Formentor се различава само по някои детайли от концепцията. Предницата остава агресивна и ръбеста. За разлика от Leon новата Cupra има кръгли фарове за мъгла в предната броня.  В профила впечатление правят скосената задница, внушителните задни калници и серийните 19-цолови джанти. 18-цоловите предни джанти са със спирачни апарати Brembo с вентилирани дискове. По желание джантите са с медни акценти – типично за Cupra. Задницата също отговаря почти напълно на дизайна на студията, като единствените малки промени са спойлерът на покрива и не толкова бруталният дифузьор. Преминаващата през цялата широчина светлинна ивица е запазена – също както и блендите на ауспуха.  

Размерите: кросоувърът остава нисък

Въпреки, че Formentor е кросооувър, размерите му са сравнително спортни. „Испанецът“ е дълъг 4,45 метра, широк 1,84 метра и висок 1,51 метра. Междуосието му е 2,68 метра. Formentor е и със сравнително практичен за всекидневието багажник: неговата вместимост е 450 литра. Засега няма информация относно максималния товарен обем.

Вътрешно пространство: интериорът ни е познат от Leon

Вътрешното пространство също ни е познато от студията, като освен това интериорът силно наподобява този на Cupra Leon. В кросоувъра сядате върху спортни седалки с шевове с меден цвят. Спортният волан има бутон за стартиране на двигателя и за смяна на режимите на движение. Също както и в Leon, дигиталният кокпит е с диагонал 10,25 инча. Инфотейнмънт системата разполага с 12-инчов тъчскрийн. Мониторът е разположен хоризонтално на арматурното табло и е по-голям от този в Cupra Leon. Лъчите на волана и рамките на вентилационните отвори съдържат акценти от мед.

Оборудване: девет цвята за Formentor

Още в базовата си версия Formentor не е бедно оборудван. За спортно поведение в завоите помагат регулиращите се амортисьори и прогресивното управление. Освен класическата навигационна система инфотейнмънт системата предлага и възможността за свързване на смартфони чрез Apple Carplay и Android Auto. Инфотейнмънт системата може освен чрез допир, да се управлява и посредством жестове и гласови команди. Клиентите на Formentor ще могат да избират между девет цвята на каросерията на кросоувъра, сред тях и два матови.

Двигатели: до 310 к.с. във Formentor

Под капака на топмодела Cupra Formentor работи 2-литров, 4-цилиндров агрегат с 310 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент. Той е комбиниран с двойно задвижване и автоматична трансмисия с два съединителя. Втората опция е Plug-in-хибридно задвижване за „испанеца“. Тук кросоувърът използва задвижването на Cupra Leon и е с комбинация от 1,4-литров TSI агрегат и електромотор. Системната мощност е 245 к.с., а изцяло електрическият пробег възлиза на 50 километра. Засега от Cupra не споменават цени, но се очаква Formentor да е по-високо позициониран от Leon. Първият изцяло самостоятелен модел на Cupra ще има премиера в последното тримесечие на 2020 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин