2019
Гордън Мъри работи по наследник на легендарния McLaren F1. T.50 е задвижван от високоборотен V12-атмосферен агрегат на Cosworth, има механична скоростна кутия и три седалки!
С McLaren F1 тогавашният създател и шеф-дизайнер Гордън Мъри сътвори истински уникат! И до днес F1 се счита за един от най-добрите суперспортни автомобили на всички времена. Сега Мъри иска да направи законен наследник на модела. При това суперлативите не са пестени: T.50 ще бъде най-лекият и най-расовият суперспортен автомобил на всички времена!
Мъри подчертава, че не го интересуват рекорди на тема максимална скорост или ускорение. Вместо това T.50 ще бъде изцяло фокусиран върху водача и ще предлага възможно най-доброто удоволствие от шофирането. Ключът за това се крие най-вече в теглото. Дългият 4,38 метра наследник на F1 ще тежи благодарение на използването на карбон само 980 килограма. Мъри е установил, че средното тегло на суперспортните автомобили през последните 15 години е 1400 кг – T.50 е доста под тази стойност. Естествено автомобилът ще предлага на пасажерите и комфорт и място. Все пак през 1993 г. и F1 бе създаден като Gran Turismo за пътуване на дълги разстояния.
Централна позиция на седене и крилати врати
Сред другите паралели с легендарния F1 са централната позиция на седене и крилатите врати. Освен това новият T.50 разполага с интелигентна аеродинамика и няма да бъде оборудван с големи спойлери и крила. McLaren F1 бе първият автомобил с активна аеродинамика през 90-те години.

Гордън Мъри е на мнение, че T.50 ще бъде последният и най-добър аналогов суперспортен автомобил. За да се получат нещата, специалистът на тема двигатели от Cosworth е разработил чистонов V12-атмосферен двигател: без турбини, без електрическо подпомагане. 3,9-литровият V12 агрегат ще разполага с 659 к.с. и 450 Нм максимален въртящ момент. Много по-впечатляващ е фактът, че той се развърта до 12100 об/мин. Съотношението тегло-мощност на T.50 според Gordon Murray Automotive е 672 к.с. на тон. Трансмисията е 6-степенна механична, разработена от Xtrac, а задвижването е задно.
Ще бъдат произведени само 100 екземпляра от T.50
Засега няма рендери или снимки на T.50. От наличните скици обаче личи приликата с McLaren F1. Първите автомобили за клиентите ще бъдат доставени от 2022 г.. Според Мъри интересът към T.50 е огромен. Общо ще бъдат произведени максимум 100 бройки T.50 – или с 6 по-малко в сравнение с McLaren F1. Цена: приблизително 5,4 милиона лева!
