Това антикрило трябва да държи Фетел далеч


16
юни
2016

Голямата награда на Канада отвори очите на Mercedes. „Ferrari достигна нашето ниво”, константира шефът на отбора от Щутгарт Тото Волф след победата на Люис Хамилтън – който беше съвсем малко по-бърз от Себастиан Фетел. Германецът не постигна онази скорост, която можеше да му позволи да направи допълнително спиране в бокса заради по-меките гуми. Лека-полека обаче Себ се превръща във все по-голяма заплаха за Mercedes – не на последно място и заради „ракетните” стартове на Ferrari.

След пет по-скоро разочароващи състезания Скудерията, така да са каже, включи турбото. Всъщност нов турбокомпресор позволява на Фетел да използва по всяко време пълната електрическа енергия. Така изоставането спрямо Mercedes беше намалено на 3-4 десети от секундата, т.е. двойно. Фетел, който все още изостава на 38 точки от Нико Розберг, коментира: „Най-накрая ние показахме на феновете, че нашият автомобил има потенциал.” Не е ясно обаче дали ще наблюдаваме същото и в Баку. Със своите шест километра трасето е едно от най-дългите в календара – и там хибридната система бързо достига до своите граници.

За Mercedes това не е проблем. Сребърните стрели все още са една крачка напред при задвижването – а и шасито им еволюира. В Канада германците тестваха задно крило, което трябва да бъде използвано в Баку. Банановата форма на аеродинамичния елемент трябва да осигури по-малко въздушно съпротивление на правите, както и повече притискателна сила в завоите – а точно от това ще имат нужда състезателите около Стария град и квартала с управленските институции в Баку.

Ferrari с Flexi-Wing?

В момента в пилотския лагер цари голямо вълнение около т.нар. „подвижни” крила при Ferrari и Red Bull. Това на „червените кончета” с т.нар. Monkey Seat (малко крило над ауспуха) при висока скорост трябва да се сгъва изцяло назад при висока скорост заедно с карбоновата си стойка и по този начин да намалява въздушното съпротивление (вижте видеото):

При болида на Red Bull крайните елементи на предното крило трябва да се „веят” – и така подобрявят преминаването на въздуха около предните колела. До момента подвижните крила и на двата отбора не бяха показани. Според сегашните правила обаче подобни решения не са изрично забранени. FIA проверява казуса. Технически специалисти коментират, че всички крила се движели при висока скорост – и това не било нищо ново.

Още по темата

Card image cap
Люис Хамилтън е новият шампион във Формула 1

30
окт.
2017

Mакс Верстапен спечели GP на Мексико, а борбата за титлата между Хамилтън и Фетел се превърна в догонване след инцидент в първата обиколка. Накрая деветото място на британеца беше достатъчно, за да стане той шампион

Card image cap
Tехнически дефект провали Алонсо на Дайтона, Cadillac печели

29
ян.
2018

Заради технически проблем Фернандо Алонсо загуби 24-часовото състезание на Дайтона. Испанецът обаче получи важен урок

Card image cap
Ново предизвикателство за българския суперавтомобил

13
май
2016

„София Кар Моторспорт” и Sin R1 GT4 се включват във втория кръг от Европейските GT4 серии на пистата По във Франция.

Card image cap

В последния брой:

Архив >