2016
Голямата награда на Канада отвори очите на Mercedes. „Ferrari достигна нашето ниво”, константира шефът на отбора от Щутгарт Тото Волф след победата на Люис Хамилтън – който беше съвсем малко по-бърз от Себастиан Фетел. Германецът не постигна онази скорост, която можеше да му позволи да направи допълнително спиране в бокса заради по-меките гуми. Лека-полека обаче Себ се превръща във все по-голяма заплаха за Mercedes – не на последно място и заради „ракетните” стартове на Ferrari.
След пет по-скоро разочароващи състезания Скудерията, така да са каже, включи турбото. Всъщност нов турбокомпресор позволява на Фетел да използва по всяко време пълната електрическа енергия. Така изоставането спрямо Mercedes беше намалено на 3-4 десети от секундата, т.е. двойно. Фетел, който все още изостава на 38 точки от Нико Розберг, коментира: „Най-накрая ние показахме на феновете, че нашият автомобил има потенциал.” Не е ясно обаче дали ще наблюдаваме същото и в Баку. Със своите шест километра трасето е едно от най-дългите в календара – и там хибридната система бързо достига до своите граници.
За Mercedes това не е проблем. Сребърните стрели все още са една крачка напред при задвижването – а и шасито им еволюира. В Канада германците тестваха задно крило, което трябва да бъде използвано в Баку. Банановата форма на аеродинамичния елемент трябва да осигури по-малко въздушно съпротивление на правите, както и повече притискателна сила в завоите – а точно от това ще имат нужда състезателите около Стария град и квартала с управленските институции в Баку.
https://youtu.be/ICPCSD40ZXg
Ferrari с Flexi-Wing?
В момента в пилотския лагер цари голямо вълнение около т.нар. „подвижни” крила при Ferrari и Red Bull. Това на „червените кончета” с т.нар. Monkey Seat (малко крило над ауспуха) при висока скорост трябва да се сгъва изцяло назад при висока скорост заедно с карбоновата си стойка и по този начин да намалява въздушното съпротивление (вижте видеото):
При болида на Red Bull крайните елементи на предното крило трябва да се „веят” – и така подобрявят преминаването на въздуха около предните колела. До момента подвижните крила и на двата отбора не бяха показани. Според сегашните правила обаче подобни решения не са изрично забранени. FIA проверява казуса. Технически специалисти коментират, че всички крила се движели при висока скорост – и това не било нищо ново.