ТН2 Cup: бусът с 650 к.с. и мотор от Porsche


18
апр.
2017

Свен Томсен е известен с това, че превръща обикновените микробуси на VW в модели с динамични характеристики като на Porsche. 250 км/ч и повече с такива „кашони“? За да стане това възможно, са необходими сериозни промени. Неговата фирма TH Automobile вади техниката на VW и слага двигател на Porsche отзад. С успех – през 2009 г. със скорост 311 км/ч бе подобрен рекордът за ван на пистата „Нардо“. За деня на рекордите Томсен регистрира именно онзи микробус – усъвършенстван до модела TH2 Cup. Целта бе да бъде подобрено времето за обиколка на MTM T500. „С тази мощност това би трябвало да е постижимо“, каза шефът преди обиколките за време.

Тази увереност не е голословие с оглед на техническите данни: 3,6-литров битурбо мотор от 997 Turbo S (530 к.с.), автоматична трансмисия и спирачната уредба на 911. Боксерният двигател не само е разположен отзад, но е и с повишена мощност. С две големи турбини мощността се вдига до 650 к.с., а максималният въртящ момент – до 700 Нм. Според тунинг специалиста мощността е достатъчна, за да ускори тежащия два тона модел за 4,9 секунди до темпо 100 км/ч. Специално за пистата Thomsen използват конструирано с тунинг фирмата H&R регулиращо се окачване. Преди старта стана ясно, че необходимите за рекорда гуми Michelin Cup 2 не са налични. Не защото ги няма, а защото не съществуват за задните джанти с такъв размер. В края на краищата TH 2 бе оборудван със суперспортни гуми. Пилота Кай Рибец го чакаше сериозна работа: на правите TH 2 Cup впечатляваше със скорост и звук, но завоите бяха истинска катастрофа. Прекалено недозавиване, както и свръхзавиване заради изключителната мощност на задно разположения мотор. В Thomsen обаче не се предават и скоро искат да пробват с нови джанти, на които желаните гуми ще станат.

Специалитетът на TH е поставянето на двигатели на Porsche в задната част на микробуси на VW. В TH 2 Cup боксерният двигател е с 650 к.с.

Технически данни

B6 битурбо, 3600 cм³, 650 к.с., 790 Нм, 2000 кг, 0-100 км/ч за 4,9 сек, 300 км/ч максимална скорост, около 400 000 лева

И без нов рекорд Свен Томсен и пилотът Кай Рибец се забавляваха много

Ден на рекордите на пистата: заедно с 15 производители и тунинг фирми излязохме на „Заксенринг“ 2016! ВРЕМЕНАТА на лов за рекорди! Идеята изглеждаше проста и лесно осъществима: събираме колкото е възможно повече автомобили с разрешително за движение по нормални пътища на писта и даваме възможност на тунинг фирмите и производителите да участват със своите коли, карани от пилоти професионалисти. Целта: възможно най-много рекорди на пистата в различни категории – най-бърз „американец“, най-бърз ван, най-бърз Mercedes, най-бърз сред всички. Денят на рекордите, който се състоя през 2015 г. на пистата „Заксенринг“, бе голям успех: 21 автомобила поставиха 12 рекорда. Първоначално не бяхме сигурни дали такова мегасъбитие може да бъде повторено година покъсно. Решението обаче дойде лесно: някои искаха реванш, други бяха започнали да правят автомобили за рекорди. Когато от Mercedes AMG заявиха участие с три, а от Porsche – с два автомобила, проектът стартира. Последваха ги и други производители. Тунинг фирмите също не чакаха покана – единствено победителят от 2015 г. Tikt, специалист на тема Corvette, не успя да довърши колата си навреме. Въпреки това за нас бе късно да се откажем – новото събитие трябваше да стартира. И ние го направихме.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >