Типично Mini – типичен електромобил!


6
мар.
2019

Използвайки електрическото задвижване на BMW i3 сега Mini става електромобил. AUTO BILD тества новия Cooper SE и е доста впечатлен.

С Mini E британските баварци пуснаха тестово електрическо Mini още преди десет години. До появата на първия електрически модел обаче мина доста време. AUTO BILD навъртя няколко обиколки с новото електрическо Mini – останахме впечатлени.

Mini наелектризира своя модел с три врати със задвижването на BMW i3. 135 кВт./184 к.с. и максимален въртящ момент от 270 Нм задвижват съвсем прилично предните колела.

„Използвахме изцяло нова платформа“, обяснява Херман Шпрангер, отговарящ за разработката на окачването на новото електрическо Mini, което ще се появи в края на 2019 г. на пазара като Cooper SE auf. Удоволствието от шофирането е типично за Mini – както и типично за електромобил. Електромоторът дава крила на тежащото 1370 кг Mini: 0 до 100 км/ч се взема за 7 секунди, а от всяко едно темпо разполагате с отлична еластичност. Поведението на пътя е типично за марката – дори можем да кажем, че сме още по-впечатление в електрическото Mini. 

Допълнителната порция от удоволствие от шофирането си има проста причина. Заради разполагането на батериите под задната седалка имаме по-добро разпределение на тежестта от 54 процента отпред и 46 процента отзад“, разяснява Херман Шпрангер.

Пътното поведение на здраво облепения прототип е страхотно – ниският център на тежестта позволява максимум удоволствие в слалома. Ако имаме някакви забележки, то това са максималната скорост от 150 км/ч и пробега от 250 километра. Подобно максимално темпо е прекалено малко за претенциите на динамично ориентираните клиенти на Mini – идентично мощният Mini Cooper S с бензинов мотор без проблеми вдига 220 км/ч. Максималният пробег с актуалния пакет от батерии е 250 километра, но това не е проблем: „Нашите клиенти изминават дневно по 35 километра“, казва Якопо Маркети от отдела за продуктов мениджмънт на Mini E и допълва, че батерията тежи около 200 килограма. В ценово отношение Cooper SE се ориентира към разполагащия със 192 к.с. Cooper S. Естествено получавате обичайните за Mini стил и пътно поведение. Страничният ефект: ще се спестите доста странния дизайн на BMW i3.

Още по темата

Card image cap
100 000 км с първото BMW X5: проблеми само с електрониката

6
февр.
2018

Над 100 000 километра BMW X5 трябваше да доказва, че е нещо повече от скъпоструващо булевардно парвеню. Ето и равносметката...

Card image cap
Новото Polo GTI срещу Golf II GTI 16V: ще се превърне ли в култов модел?

17
мар.
2018

Polo? Та това винаги е бил малкият автомобил на сестра ти! Но сега разполага с бруталните 200 к.с. и се подиграва с Golf II GTI 16V

Card image cap
Тествахме най-луксозната Kia на Нюрбургринг

19
юни
2017

Cъс Stinger Kia го раздава спортно. Впечатляващата лимузина ускорява до 370 к.с. и изглежда наистина благородна със своята линия а ла купе

Card image cap
Volvo S90: новият шведски S-клас

17
май
2016

Audi, BMW и Mercedes – внимавайте: в лицето на Volvo S90 имате нов и силен конкурент. Шведският седан от висок клас не само изглежда добре, но и може много. Първи впечатления от модела

Card image cap

В последния брой:

Архив >