Тимът на Нико Розберг: първият победител в екстремния офроуд шампионат на ток


6
апр.
2021

Тандемът на Rosberg X Racing Йохан Кристоферсон и Моли Тейлър определяха темпото още от самото начало на първия състезателен уикенд на шампионата Extreme E в Ал-Ула, Саудитска Арабия (3-4 април). И все пак, двамата пилоти обаче трябваше да водят здрава битка в пустинята, за да запишат имената си като първите победители в историята на революционния шампионат с електрически офроуд машини.

Desert X Prix през изминалия уикенд беше очаквано трепетно от почитателите на автомобилния спорт – и събитието се оказа успешно във всеки аспект. Алехандро Агаг, основател и главен изпълнителен директор на Extreme E, сподели: „Работим толкова усилено върху това в продължение на много години и крайният резултат се видя този уикенд. Наистина той беше отвъд най-смелите ми очаквания. Ако бях написал сценарий за перфектния уикенд, не бих могъл да измисля нещо по-добро от това, на което бяхме свидетели през последните два дни – не съм виждал толкова екстремни състезания през живота си. Този ​​първи състезателен уикенд ще окаже огромно влияние върху начина, по който се развива Extreme E, и една от причините да се чувствам толкова горд е, че изградихме тази платформа, в която жените пилоти могат да блеснат, както заслужават.“

В крайна сметка нищо не успя да попречи на Кристоферсън и Тейлър да се качат на най-високото стъпало на почетната стълбичка – нито 60-секундното наказание за превишаване на ограничението от 30 км/ч в зоната за смяна на пилотите в събота, нито по-неудобните от стратегическа гледна точка подреждания на старта в полуфинала и финала. Моли и Йохан оставиха зад гърба си Andretti United (Тими Хансен/Кейти Мунингс) и X44, в който „богът“ Себастиан Льоб си партнираше с Кристина Гутиерез.

Extreme E е шампионат, предназначен за любители на адреналина, в който електрически офроуд машини се състезават в едни от най-отдалечените части на света. Сезонът започна в Саудитска Арабия и оазиса Ал-Ула (3-4 април), след това преминава към Ретба, розово езеро в средата на Сенегал (29-30 май). Следва Кангерлусуак („големият фиорд“) в Гренландия (28-29 август) и град Сантарем в тропическата гора на Бразилия (23-24 октомври). Големият финал е запазен за Ушуая – столица на аржентинската провинция Огнена земя (11-12 декември).

Трасетата са дълги между 6 и 10 километра, като при всяко трябва да бъдат преминати пет до шест виртуални врати. Шампионатът е замислен така, че две групи от шест отбора с пилоти мъж и жена да се състезават един срещу друг по пистови трасета. Четирите най-добри отбора ще бъдат поставени във фаза на елиминация, където пилотите ще се състезават един срещу друг за желаното място на финалите. Екипите се състезават с идентични електромобили, носещи името ODYSSEY 21 и развиващи 550 к.с. при тегло 1,8 тона. Всички машини използват гуми Continental CrossContact.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин