0108
2022
2022
Концепция
- Едноместен клиентски състезателен автомобил, хомологиран за категория GTE на FIA; база за хомологацията: Porsche 911 GT3 (серия 992).
Маса/размери
- Базова маса: около 1250 kg (в зависимост от BoP класификацията); междуосие: 2507 mm
- Дължина: 4619 mm; широчина: 2039 mm (предна ос) / 2050 mm (задна ос)
Двигател
- 6-цилиндров, задно разположен, боксерен двигател с водно охлаждане; работен обем 4194 см3, ход 81,5 mm, диаметър на цилиндъра 104,5 mm; макс. обороти 9250 об./мин.; мощност: около 416 kW (565 к.с.); 4-клапанна технология; една дроселова клапа тип „пеперуда“; директно впръскване на горивото; контролен блок на двигателя Bosch MS 6.6; смазване чрез сух картер с топлообменник масло-вода; едномасов маховик; състезателна изпускателна система с двойни ауспуси и сертифициран от DMSB каталитичен конвертор; качество на горивото: Суперплюс безоловен до Е20 (мин. 98 октана).
Трансмисия
- 6-степенна секвенциална скоростна кутия на Porsche с постоянно зацепване; пера за смяна на предавките на волана с електронен превключващ механизъм; механичен диференциал с ограничено приплъзване със система с променливо предварително натоварване; тридисков карбонов състезателен съединител.
Каросерия
- Олекотена каросерия, отличаваща се с интелигентен композитен дизайн от алуминий-стомана; точки за монтиране на повдигащо устройство, подвижен люк на покрива за спасителни операции; заварена клетка за защита при преобръщане; одобрена за използване от ко-пилот на пистите; карбонова състезателна седалка, закрепена с 6 болта, съгласно FIA 8862-2009; 6-точков предпазен нагръдник за използване с HANS®; регулируеми по дължина педали и регулируема кормилна колона със сензор за ъгъл на волана; предно покритие с интегрирани, бързо освобождаващи се закопчалки, изходящ въздуховод на кулера и централен въздухозаборник за вентилация на кокпита; разширена предна броня с лип спойлер; калници с уширения; задна част с интегрирани светлини за дъжд съгласно изискванията на FIA; врати, заден капак и задно крило от карбонови влакна; задно крило с монтиране тип „лебедова шия“; изцяло поликарбонатни стъкла с твърдо покритие; предно стъкло с подгряване;пневматичен крик с четири опори; точки за монтиране на клапани от всяка страна; 117-литрова FT3 горивна клетка в предната част на автомобила.
- Тапицерия на интериора от карбонови влакна, мултифункционален волан от карбонови влакна с бързо освобождаване на свързването, пера за смяна на предавките и осветени бутони с натискане; ергономичен цифров сензорен панел с многоцветна подсветка; обезопасяващи мрежи (централна и от страната на пилота) в съответствие с най-новите регламенти на FIA за безопасност; интегрирана защита от страничен удар CFK; вентилирана седалка на пилота; пожарогасителна система с електронен модул за освобождаване.
Окачване
- Ковани алуминиеви контролни рамена и горно монтиране; оптимизирана твърдост; сферични лагери за тежки натоварвания със защита от прах; тасове на колелата с централно заключване; 5-посочни регулируеми състезателни амортисьори, специфичен за моторните спортове дизайн на клапаните и функция за продухване; регулиране на окачването чрез подложки; подобни на меч антиролбари, регулируеми от двете страни; потенциометър за хода на пружините; система за следене на налягането на гумите.
Предна ос:
- Предна ос с двойни носачи, регулируеми височина на возене, страничен ъгъл и сходимост на колелата.
- Електрохидравлично сервоусилване.
- Еднокомпонентни алуминиеви джанти, 12.5J x 18, размер на гумите 30/68-18.
Задна ос:
- Многораменно задно окачване, регулируеми височина на возене, страничен ъгъл и сходимост на колелата.
- Състезателен задвижващ вал с трипод фланци.
- Еднокомпонентни алуминиеви джанти, 13.5J x 18, размер на гумите 31/71-18.
Спирачки
- Две независими спирачни вериги, съдържащи сензори за спирачното налягане за предната и задната ос, регулирано от водача разпределение на спирачното усилие чрез балансираща спирачна система; състезателни спирачни накладки; оптимизиран спирачен тръбопровод; температурни сензори на спирачките; ергономично позициониране на педала на спирачката за спиране с ляв и десен крак.
- Пето поколение състезателна ABS система от Bosch
- Предна ос: 6-бутални алуминиеви моноблок състезателни спирачни апарати, бутални противооткатни пружини; вътрешно вентилирани многокомпонентни стоманени спирачни дискове 390 mm x 35,7 mm; алуминиева камера на спирачния диск.
- Задна ос: 4-бутални алуминиеви моноблок състезателни спирачни апарати, бутални противооткатни пружини; вътрешно вентилирани многокомпонентни стоманени спирачни дискове 370 mm x 32,1 mm; алуминиева камера на спирачния диск.
Електрическа система
- 992 EE Motorsport архитектура; нов, по-лесен за използване набор от инструменти Porsche Toolset с опростено боравене; електронни компоненти Cosworth от най-ново поколение; регистрационно устройство Porsche Logger Unit; Porsche кутия на захранването; 10,3-инчов цветен дисплей Porsche с интегрирани RLU, запис на данни чрез USB стик; защитена от протичане батерия LiFePo4 12V, 40 Ah в краката на пътника; 210 A алтернатор; дигитален сензорен панел с многоцветна подсветка; еднораменна чистачка на предното стъкло с директно задвижване (прекъснато и непрекъснато).
- LED предни фарове с интегрирани спомагателни светлини; LED задни светлини плюс светлини за дъжд. Приложения за записване на данните от катастрофа – Accident Data Recorder (ADR).