AUTO BILD България / Тест: X-Trail обновен, ще има и хибрид

Тест: X-Trail обновен, ще има и хибрид

След Qashqai Nissan обновява и X-Trail – за да бъде актуалната генерация достатъчно „свежа“ за очакванията на клиентите. AUTO BILD изпробва модела, подложен на фейслифт


1
авг.
2017

SUV-ът с най-много продажби в света се казва Nissan X-Trail – той отново се изправя срещу конкуренцията след малко освежаване. В условията на нарастващ брой опоненти в сегмента и настъпление на SUV-овете във всички класове японците обновяват своя бестселър, като целта им е да поддържат същия брой реализации. Отвън X-Trail се отличава от предходната модификация по по-широката радиаторна решетка, новото оформление на предната броня, променените дневни светлини и адаптивните Full-LED фарове. X-Trail и преди можеше да бъде поръчан с електрическо отваряне на задния капак като опция – а сега петата вратата е получила и сензорно управление. За да я отворите, вече е достатъчно само движение с крак под задната броня.

Многобройни интелигентни асистиращи системи

След фейслифта интериорът прави впечатление на значително по-качествен и по-модерен. За целта съдействат новият скосен отдолу волан, както и новите материали, използвани за повърхностите в кокпита. Новата тапицерия на седалките, благодарение на която се увеличава пространството отзад, както и двуцветната кожа създават по-приятна атмосфера. За повече сигурност се грижат многобройни асистиращи системи – за следене на мъртвата зона, за напречен трафик и за автоматично спиране с разпознаване на пешеходци. Всички те функционират безупречно в практиката. При старта на продажбите през август 2017 все още няма да бъде пусната системата Propilot, която ще дойде през 2018. Тя е предшественик на автономното управление, като ще поема контрола над автомобила в определени ситуации (напр. задръстване или шофиране в колона).

Без нови двигатели

По отношение на задвижващите агрегати Nissan не предлага нищо ново. Малкият 1,6-литров дизел на Renault се справя учудващо добре със своите задачи в просторния SUV – неговата мощност е напълно достатъчна, макар и да чувствате, че машината е „под напрежение“. Клиентите могат да поръчат и 1,6-литров турбобензинов агрегат със 163 „коня“. Той може да бъде комбиниран само с ръчна скоростна кутия и предно задвижване, а благодарение на свръхпълненето разполага с много приличен въртящ момент, а в режими на частично натоварване е много култивиран. Още преди фейслифта японците пуснаха може би най-важната версия – дизелова (2,0 л) със 177 к.с., двойно задвижване и автоматична трансмисия. Леко неприятен е фактът, че дори с големия дизел прикаченият товар не е сериозен – само 2 т. Всъщност ако изберете опционалната CVT-кутия, ще можете да теглите още по-малко – едва 1650 кг.

Планиран е и хибрид

Като изключим този недостатък, комбинацията от мощен дизел и нежна CVT далеч не е лоша – стига водачът да няма спортни амбиции. С ръчна кутия се усеща, че 2.0 dCi има нетипична за модерните двигатели турбодупка до 1500 об/мин. За да прикрие шума на агрегата, производителят е направил по-добра шумоизолация – ние веднага усетихме ползата от нея. В дългосрочен план за X-Trail е предвиден и хибриден вариант.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин