Тест: Honda омекоти космическия си кораб

Край със странния и просторен автомобил: компактният модел вече е по-нормален и по-спортен. И най-сетне тягата се осигурява от турбо


16
февр.
2017

КЪДЕ СА MAGIC SEATS? Изправящите се задни седалки, уникални в класа на Golf, вече ги няма при новия Civic. Спестени са. В Honda са се отказали от визията на космически кораб на предшественика, компактният модел вече е по-дълъг и нисък. И с по-внушителна визия, все пак хечбекът за пръв път ще се предлага и на клиентите в САЩ. За сметка на това десетото поколение на бестселъра на Honda получи нова техника. По-дългото с 3 сантиметра междуосие осигурява повече място в интериора. На задната седалка дори и пътници с висок ръст могат да кръстосат крака, в това отношение Civic се доближава до А3, което е служило като образец. Багажникът (478 литра) е с рекордна вместимост и може да поеме една чанта повече от този на Audi. Водачът седи с 3,5 сантиметра по-близо до асфалта, тъй като резервоарът, който преди беше под предните седалки, вече е пред задната ос. Кокпитът с регулируемия дисплей на километража изглежда по-конвенционално, управлението на средната конзола е по-лесно.

„Километражът“ е променлив TFT дисплей, новата навигационна система вече дава информация за задръстванията в реално време

Двустепенното регулиране на амортисьорите е нова опция, но Civic не предлага обичайните за другите модели режими на шофиране. 1,5-литровият турбобензинов двигател се развърта спокойно до 6600 об./мин. Според производителя разходът му е 6 литра, но при нашия тест бе 9,3 литра. Признаваме, при доста агресивен стил на шофиране, тъй като спортната версия просто изисква това. Кормилното управление е информативно и балансирано, подобреното превключване на предавките е прецизно, при настройка Normal окачването е приятно дори и със 17-цоловите гуми – Civic все повече ни харесваше след всеки километър. От началото на 2017 година освен върховия двигател Honda ще предлага и 1-литрово трицилиндрово „джудже“, по-късно се очаква и дизел с мощност 120 к.с., както и екстремно спортна версия Type R. Актуалното комби ще се произвежда до 2018 година. От Honda все още не дават точна информация за оборудването и цените.

Технически данни: Honda Civic 1.5 VTEC-Turbo

Двигател 4-цилиндров, турбо, отпред напречно• Работен обем 1,5 литра • Мощност 134 кВт (182 к.с.) при 5500 об./мин • Макс. въртящ момент 240 Нм • Задвижване предно/6-степенна механична скоростна кутия • Резервоар 53 л • Д/Ш/В 4497/1800/1421 мм • Междуосие 2700 мм • Багажник 478 л

Най-сетне турбо за солиден въртящ момент вместо старите „атмосферки“ – за едно съвсем ново усещане в Honda

Много добре
Багажник като в автомобил от по-висок клас.

Много лошо
Видимост назад и настрани – видимост ли?

Уау ефект
Honda и турбо – да, функционира чудесно!

Кой ще си го купи?
Почитателите на Honda или на спортните модели.

Още по темата

Card image cap
Бърза зарядна станция за електромобили на паркинг на „Кауфланд“

20
февр.
2017

Най-голямата търговска верига за бързооборотни потребителски стоки в България избра АББ да достави бърза зарядна станция за електромобили за най-новия магазин на компанията в страната

Card image cap
Ferrari F12 tdf: повече „коне“, по-малко килограми

18
ян.
2016

От Ferrari са намалили теглото на F12 със 110 кг и същевременно са увелили мощността му до 780 к.с. Направете една спираща дъха обиколка на „Фиорано“ заедно с нас!

Card image cap
Happy Birthday, M3!

31
май
2016

BMW M3 навърши 30 години! Баварците ще отпразнуват рождения ден с лимитиран специален модел "30 Jahre M3". Първи впечатления от юбилейното M3!

Card image cap

В последния брой:

Архив >