Тест: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio


8
юли
2020

Точно за лятото италианците обновиха своя седан от среден клас – тествахме Quadrifoglio версията с 510 к.с.

Quadrifoglio означава на италиански „четирилистна детелина“. Именно такава четирилистна детелина краси калниците на Guilia. Сега от Alfa направиха фейслифт на модела! Принципно става дума за три важни промени. Първо: на борда „пътува“ цяла армада от асистенти – например активен асистент за запазване на пътната лента и за мъртвата зона, за придвижване в задръстване и за умора у водача. Тоест всякакво оборудване за Level 2 на автономното шофиране. Второ италианците са облагородили вътрешното пространство, сложили са поставка за ключа на централната конзола и зад нея са монтирали струващо 700 лв. място за индуктивно зареждане на смартфони. Третото е обновление на мултимедийния фронт. Алфистите залагат на въртящ/натискащ се превключвател, но за съжаление не и на бутони за бърз избор и директно управление на телефона, навигацията, аудиосистемата. Затова пък сега допълнително можете да ги управлявате чрез тъчскрийн. Всъщност 8,8-инчовият дисплей продължава да е с малки размери. И за съжаление резолюцията му не е от най-добрите.

Най-мощната Alfa Giulia е конкурент на BMW M3

Но все пак всички ние знаем, че да обичаш означава да прощаваш. Автомобилът в цвят Rosso Competizione, доплащане от 5600 лв., и иска да бъде в движение. Обикновено там, където пише Alfa, се крие Ferrari. 2,9-литровият V6 агрегат идва директно от 488 GTB/Pista. Натискаш червения бутон на волана, седиш в превъзходно оформените спортни седалки с интегрирани подглавници, хвърляш поглед върху карбоновата долна част на предния капак и се взираш в уреди, казвайки си: благодаря, Alfa, че не сте се подвели по тази тенденция за дигиталните уреди! Giulia е със задно задвижване – така Alfa се ориентира по BMW Серия 3, а в случая с Quadrifoglio – по M3. Също както и BMW, от Alfa са сложили 8-степенна автоматична трансмисия на  ZF, която превключва предавките или напълно автоматично, или от лостчета на волана.

Скъпи алфисти, благодаря за ориентацията. Тя е необходима, тъй като  Giulia е необуздан жребец, който кара сърцето ви да бие учестено. Да, на магистралата гумите на тестовия ни автомобил с размер 285/40 R 20 предават всяка фуга към купето, а дозирането на спирачката изисква време за свикване, иначе ще потегляш от светофара с пилене на гуми.

А колко струва удоволствието? Giulia Quadrifoglio струва 165 000 лв. в Германия, но да незабравяме, че любовта изисква жертви.

ИЗВОД 

Alfa Romeo е жива и хубаво, че е така. е приказно красив седан, а във версия Quadrifoglio страхотно расов.

Оценка от теста на AUTO BILD Giulia Quadrifoglio: 5+

Технически данни

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio • двигател: V6, битурбо, отпр. надлъжно • работен обем: 2891 cм³ • мощност: 375 кВт. (510 к.с.) при 6500 об/мин • макс. въртящ момент: 600 Нм при 2500 об/мин • задно задвижване, 8-степ. авт. трансмисия • Д/Ш/В: 4639/1874/1437 мм • собствено тегло: 1695 кг • обем на багажника: 480 л • 0–100 км/ч: 3,9 сек • Vmax: 307 км/ч • разход: 10,0 л А 95 Н • CO2: 238 г/км • цена: 165 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >