Тест: първият хибрид на Renault

Първият хибриден модел на Renault е комбиниран с дизелов агрегат. Обозначението на модела Hybrid Assist обещава повече, отколкото може да изпълни


9
окт.
2017

HYBRID ASSIST: първото, което ни хрумва е възможност за изминаване на няколко километра изцяло на електричество и подпомагане от страна на електромотора на двигателя с вътрешно горене при ускорение. Както и накрая впечатляващо нисък разход на гориво – постигнат най-вече в градски условия. Ще може ли новото Renault Scénic Hybrid Assist да изпълни тези обещания? Не съвсем. Hybrid Assist всъщност е Start-Stop-система, която произвежда ток при спиране и подпомага 1,5-литровият дизелов двигател – почти незабележимо и под 1500 оборота. За захранването отговаря 48-волтова батерия, която се зарежда при спиране и движение по инерция. Литиево-йонната батерия служи не само като акумулатор на енергия, но и е свързана с 12-волтовата бордна мрежа.  Нетипично за хибриден автомобил: Scénic Hybrid Assist се предлага само с механична 6-степенна скоростна кутия. Накрая разходът на гориво бе по-нисък с 0,3 литра. Така че принципно идеята за дизелов хибрид не е лоша, но тя трябва непременно да е обвързана с техника за SCR-катализатор. А при французите такава липсва.

Renault Scénic Hybrid

4-цил., турбо, отпр. напр. работен обем 1461 cм3 мощност 81 кВт. (110 к.с.) при 4000 об/мин  макс. въртящ момент 260 Нм при 1750 об/мин предно задвижване/ 6-степ. механична трансмисия Д/Ш/В 4407/1866/1645 мм собствено тегло 1523 кг обем на багажника 506–1554 л максимална скорост 184 км/ч 0–100 км/ч за 11,9 сек тестов разход 5,1 л дизел/100 км цена: от 52 000 лв. (за Германия, в България моделът не се предлага)

 

ИЗВОД

Идеята е много добра: икономичен дизелов двигател, ефективна 48-волтова мрежа, ниска надценка за хибрид. Липсва обаче  SCR-катализатор за дизела, а редуцирането на разхода на гориво с 0,3 литра е незначително.

 

Hybrid Assist е първият хибриден модел с 48-волтова техника.

Още по темата

Card image cap
Toyota Yaris GRMN: ревящото джудже

4
апр.
2018

Малко и с великолепна мощност благодарение на компресора. Това ни кара да очакваме голямо удоволствие. Но то е помрачено – от спирачките!

Card image cap
Тествахме TT RS по трасето на Льо Ман!

21
юни
2016

Audi вдъхва нов живот на 5-цилиндровия турбомотор и в TT RS го „разпилва” до 400 к.с. AUTO BILD изпробва най-мощното ТТ!

Card image cap
Най-изгодната Dacia с нов базов мотор

3
февр.
2017

С фейслифта си Sandero получава модерен 3-цилиндров атмосферен агрегат – макар и без турбо, той се справя прилично с леката каросерия

Card image cap

В последния брой:

Архив >