Новини » Светът на Фолксваген » Тест на VW Jetta в Лос Анджелис

Тест на VW Jetta в Лос Анджелис

1108
2022

Всичко поскъпва. В Щатите обаче VW Jetta предлага голям и добре оборудван автомобил а малко пари. За съжаление не и на стария континент. Тествахме го.

Тимъти от Пасадена спира своя Nissan Sentra и през отворения прозорец ни казва, че колата, която снимаме в момента, е доста готина. В Лос Анджелис това се случва често, когато някой снима професионално автомобили или хора. Просто го вземат за звезда.

Тук в Щатите новата Jetta струва около 20.000 долара – разбира се базовата Jetta S. Нашият тестови автомобил е SEL, High-End-версията, но дори и тя не надхвърля 30.000 долара. На оперативен лизинг моделът излиза 300 долара месечно.

Предлаганото място в Jetta е изключително голямо

За тези пари получавате голям и добре оборудван автомобил. Макар, че официално Jetta се води в компактния клас, предлаганото място и багажното отделение са типично за Америка с един размер по-големи. Вътре петима души разполагат с достатъчно място, макар и за главите отзад да е малко тясно.

Американците обичат седани

Седан-каросерията винаги е била предпочитана на американския пазар. Jetta се изправя срещу конкуренти като Honda Civic или Hyundai Elantra. Преди да седнем зад волана, хвърляме поглед на багажника. Да, определено не трябва да се вглеждате твърде обстойно – материалите и изработката на произвеждания в Мексико модел не са на особено ниво. Голи ламарини, остри ръбове – по-добре не издребнявайте.

Затова сядаме в това чудо на пространството с 1,5-литров 4-цилиндров мотор със 158 к.с. Типично по американски Jetta потегля тихо и нежно. 8-степенната автоматична трансмисия (базовата версия се предлага и с 6-степенна механична) работи разумно и прецизно. Всичко е ориентирано към комфорт – нормално за Щатите. Така Jetta преминава доста приятно и комфортно по лошите пътища на Калифорния.

VW е автомобил за пресметливи

Предлагат се четири режима на движение. Jetta не е автомобил за ентусиасти, а по-скоро за пресметливи хора.

При движение по магистралата разходът на гориво бе под 7 л/100 км. Ако в градска среда или по междуградски пътища натиснете по-здраво педала на газта, 1,5-литровият турбомотор реагира по-бурно и пъргаво. VW не предлага за Jetta предпочитаното в Калифорния хибридизиране или електрифициране.

Оборудване е широкообхватно

Оборудването на този сравнително обикновен автомобил е богато. Дори и в Jetta S притежателят има усещането, че седи в скъп автомобил. Дигитални уреди, пълна свързаност с Apple CarPlay или Android Auto, асистиращи системи като система за мъртвата зона, ACC и асистент за запазване на пътната лента. Плюс: удобни седалки и отличен обзор.

Както Тимъти от Пасадена мислят и много други хора от Западното крайбрежие: Jetta не се счита за модел с лишения, даже напротив. Тя е един добър автомобил в лоши времена.

ИЗВОД

Хауке Шрийбер

В Германия, страната SUV-овете, седаните се срещат рядко и са лукс. В Щатите тези модели има съвсем различно значение – това на евтин семеен автомобил. Американската Jetta определено би зарадвала и хората в Европа

Оценка на AUTO BILD: 5.

Още по темата

ƒ