Новият VW Amarok получи техниката на произвеждания в Южна Африка световен автомобил Ford Ranger. AUTO BILD го тества!
Силните страни на досегашния VW Amarok (2010 до 2020) бяха типичния за класа комфорт на возене (поне във версията с по-малък полезен товар), спирачките и постоянното двойно задвижване. Такова имаше само при Mitsubishi L200, Land Rover Defender и Mercedes X-Klasse.
Техниката на новия модел на VW ще бъде от Ford Ranger, чието ново поколение излезе през 2022 г.
Покривът, стъклата и дръжките на вратите са от Ford
Никакви компромиси по отношение на катераческите възможности; дълбочината на газене е увеличена с 30 до 800 мм. Моделът е трябвало да изглежда като VW. От VW са взели само покрива, стъклата и дръжките на вратите, както и страничните огледала от Ford. Всичко останало, включително и вратите, са различно оформени.
Новият VW Amarok ще се появи по избор с 4-цилиндрови мотори или V6-турбодизелов двигател (170 к.с./405 Нм до 240 к.с./600 Нм), всички на Ford. Трансмисиите са от 5-степенна механична до типичната за Ford 10-степенна автоматична с хидротрансформатор. Джантите са от 18 до 21-цолови.
Прикаченият товар на пикапа е по-голям от преди – 3,5 тона. Статичното натоварване на покрива е увеличено от 225 на 350 кг.
Новият Amarok става по-тесен
За разлика от първия Amarok, чиято товарна повърхност бе пригодена за разрешените в Южна Америка палети, тази на новия е ориентирана към европалети. Противно на тенденцията VW става по-тесен, а широчината му намалява с 34 мм до 1,92 м.
При дължината има увеличение с 10 см до 5,35 метра, а при височината – с 5 см до 1,88 метра. Междуосието е пораснало със 175 мм, което се отразява най-вече на мястото на втория ред.
Базовата версия се нарича просто Amarok, а позиционирани над нея са „Life“ и „Style“, като топверсията се нарича „PanAmericana“ (офроуд-ориентирана) и „Aventura“ (дизайнерски вариант). Отвътре моделът категорично изглежда като VW – с 8-инчов дигитален кокпит и 10-инчов тъчскрийн (сериен).
Тапицирано с кожа арматурно табло по желание
Срещу доплащане се предлагат матрични LED-светлини, десетстепенно регулиращи се електрически седалки, индуктивно зареждане на смартфон, мобилни онлайн-услуги, Keyless Go, аудиосистема Harman-Kardon и дори тапицирано с кожа арматурно табло.
Единствената видима заемка от Ford е управлението на офроуд-техниката чрез въртящ се превключвател на режимите на движение, над него фиксирани бутони за изключване на двойното задвижване и за понижаващите предавки. Ако е налице полу-перманентното двойно задвижване с ламелен съединител, то последният може да бъде блокиран, независимо от включването на понижаващите предавки.
Срещу доплащане се предлага и блокаж на диференциала на задната ос. Версията с перманентно двойно задвижване може да се поръча и с понижаващи предавки – при Amarok I нямаше такава комбинация.
В Европа ще се предлага само вариантът с двойна кабина, извън списъка е и версията Heavy-Duty. Предлага се само един полезен товар от 1,2 тона. По време на пробата вътре в купето установихме, че задните седалки не са толкова вертикални, както при други пикапи.
ИЗВОД
Ролф Клайн
Жалко, че нямахме право да покажем немаскирани снимки на новия Amarok 2: дизайнът направо ще ви отнесе главите – уникален както отвън, така и отвътре, не е просто Ford с логото на VW. Леко редуцираната широчина е похвална.

