Тест на Volvo XC40: компактнo и стегнато


27
ное.
2017

AUTO BILD изпробва новото Volvo XC40 D4. Компактният шведски SUV се различава не само външно от своите „събратя” XC60 и XC90, но и създава друг тип усещане при шофиране. По-късото междуосие прави машината значително по-пъргава по завоите. Е, собственото тегло от 2 тона малко пречи на динамиката – затова тази кола предпочита да се движи направо. По серпентините каросерията се клатушка, но от Volvo са се погрижили за оптимално ниво на сигурността посредством стегната настройка на окачването.

Във всички режими на шофиране ХС40 се справя с неравностите по-скоро спортно, отколкото комфортно. Разбира се, това е въпрос на вкус – но като цяло не съответства на типичния за марката „успокояващ” характер. Кормилното управление разполага с широк диапазон за настройки – в режимите Comfort и Есо то е приятно „меко”, но не прекалено индиректно. В спортния Dynamic то става значително „по-остро”. Настройките на педала на газта също се променят – а автоматикът „връща” една предавка надолу. По-високите обороти осигуряват по-стабулна тяга. За съжаление и тук собственото тегло казва своята дума срещу развиващия 190 к.с. D4-двигател на тестовия автомобил. При настъпване на газта трансмисията леко се „замисля”, преди да активира предавката. Ускорението също не е брутално – въпреки 400-те Нм максимален въртящ момент. Човек обаче не трябва да забравя, че ХС40 е замислено като градски SUV. За всекидневието моторизацията е напълно достатъчна и обещава пъргави стартове по светофарите.

В сравнение с дизеловото D4 с 247 „бензинови” конски сили ХС40 се чувства значително по-жив. 57 к.с. повече и 49 кг по-малко осигуряват точно това, което Volvo си е представяло при компактните SUV-ове – пъргав градски модел с по-висока позиция на седене. В сравнение с комфортните качества с D4 бензиновата версия е почти идентична – със стегната настройка на окачването във всички режими на шофиране. Нашият тестови автомобил беше оборудван с опционалните 20-цолови джанти от линията R-Design, които допълнително „втвърдяват” ХС40 – но купувачите на R-Design по-скоро ще приветстват това. Мощният бензинов агрегат по пътища с много завои направо ще ви стимулира да сменяте предавките посредством „перата” на волана. В комбинация с двойното задвижване и гумите в размер 245 във всички ситуации ще разчитате на сцепление. ХС40 серийно се оборудва със системата за полуавтономно управлениe Pro Pilot, благодарение на която колата следва самостоятелно лентата до скорост 130 км/ч. Асистентът автоматично намалява, когато пред вас се „шмугне” друг автомобил и след това ускорява без вашата намеса. От вас се изисква да зададете темпо чрез бутоните и да държите ръцете си върху волана. Ако ги вдигнете, след 10 секунди колата започва да „мрънка”. Като цяло във всекидневието системата работи добре – единствено на моменти спирането е прекалено агресивно.

От гледна точка на технологиите, ХС40 идва с престижните системи за безопасност, свързаност и инфотеймънт, познати от сериите 90 и 60 на Volvo. Тези иновативни технологии превръщат ХС40 в един от най-добре оборудваните компактни SUV автомобили на световния пазар. Те включват Volvo системата за безопасност City Safety, системата за подпомагане на водача PillotAssist, системата за предупреждаване при напускане на пътното платно Run-off Road protection and mitigation, Cross Traffic alert, както и 360-градусова камера, която помага на водача да маневрира при паркиране в тесни градски пространства.

ХС40 е създаден с радикално нов подход към пространството вътре в колата. Иновативният му интериорен дизайн е специално проектиран да осигури на пътниците повече функционално място за техните вещи – отстрани на вратите и под седалките, включително специално място за мобилния телефон с възможност за безжично зареждане, специална сгъваема закачалка за малки пликове и покупки, както и подвижен кош за отпадъци в централната конзола.

Заедно с новия модел, от компанията представиха и новата абонаментна услуга Care by Volvo, която ще се предлага на част от световните пазари и ще превърне притежаването на автомобил в толкова лесна, прозрачна и безпроблемна дейност, колкото е притежаването на мобилен телефон. След като направят онлайн заявката си, клиентите на услугата Care by Volvo ще могат да отпътуват с новия си автомобил, без да се притесняват за плащането на задължителните застраховки, данъци и такси. В зависимост от възможностите на региона, Care by Volvo ще предлага редица дигитални консиерж услуги, като зареждане или почистване на автомобила, както и доставка на онлайн поръчка в самия автомобил.  Производството на новото Volvo XC40 започна през ноември в Гент, Белгия.

Още по темата

Card image cap
McLaren 650S срещу GT-R: джентълмен срещу Годзила

9
юни
2017

Единият е прецизен, фин, изискан. Другият: масивен, недодялан, брутален. Ние решихме да проверим кой е по-ефективен: елегантният McLaren или дивият Nissan

Card image cap
Jaguar F-Pace срещу BMW X4: Ще му бъде ли трудно на Jaguar?

25
юли
2016

С F-Pace Jaguar предизвиква наложилите се марки SUV-ове. Сравнението с BMW X4 показва колко добър е Jag

Card image cap
Първи впечатления от новия VW Crafter

16
ное.
2016

Със следващото поколение на Crafter VW иска да се наложи при бизнес клиентите – куриери, майстори и др. AUTO BILD изпробва „транспортьора“

Card image cap

В последния брой:

Архив >