Тест на SsangYong Korando e-Motion

1803
2022

SsangYong Korando e-Motion е първият електромобил на корейската марка. С екологичната премия в Германия цената му е 59 000 лв.

ТАЗИ ИСТОРИЯ по изключение ще я започнем отзад напред. Тоест: колко струва това удоволствие? Отговорът няма да се бави: 59 000 лв. след приспадане на екологичната субсидия в Германия. Не са много пари за такъв автомобил с такова оборудване. Моделите на SsangYong не се срещат на всеки ъгъл – миналата година 1509 търговци в Германия са продали 1546 автомобила, през тази година целта е 2500. Най-после добри новини, след като през 2021 г. SsangYong фалира, а сега има нов инвеститор в лицето на производителя на електрически товарни автомобили Edison. Оптимизъм лъха и от първия електромобил на корейската марка. Дългият 4,47 метра компактен SUV Korando вече се предлага с дизелов и бензинов мотор, а сега и с електрическо задвижване. Какво може? Първо информацията: литиево-йонно-полимерна батерия с капацитет от 61,5 кВтч. и позволява пробег от 339 км по WLTP. SsangYong казва: в града можете да изминете дори до 474 километра. За 33 минути батерията зарежда от 20 до 80 процента, а от напълно изтощена батерия до 80 процента дори няма да ви е необходим цял час. С 80 кВт. скоростта на зареждане е по-скоро бавна – другите могат и по-бързо.  С ограничена на 156 км/ч максимална скорост, електрическият Korando не е автомобил за чести пътувания по магистралата,  иначе и разходът от 16,8 кВтч. няма да бъде постигнат. А това е доста добра стойност! Потегляме. 190 к.с. и 360 Нм максимален въртящ момент в режим Comfort са съвсем прилични, а в режим „Sport“ дори добри, докато в режим „Eco+“ се усещат, сякаш теглите ремарке (1500 кг прикачен товар). Ако се движите спокойно, ще стигнете комфортно от точка А до точка Б. Управлението, окачването и останалото са настроени за максимален комфорт. С бърза скорост в завоите ще се наклоните малко. Значи ще пътуваме бавно. И ще се наслаждаваме на лукса. Удобно качване на задните седалки, достатъчно място за главите и тялото, а наклонът на облегалката се регулира с до 32,5 градуса. Отпред имам поглед към кокпит, който изглежда малко евтин само по отношение на детайлите. Дигитален скоростомер, голям тъчскрийн с въртящ се превключвател за усилване на звука (благодаря!), под него блок за управление на климатичната инсталация, седалки с подгряване и вентилация. Накрая се връщаме в начало – при цената. Има три нива на оборудване, според и базовото е достатъчна. Ще разполагате с най-важните асистенти, климатроник и седем години гаранция.

ИЗВОД

Най-после отново имаме знак, че SsangYong са живи! Корейците са настроили своя първи електрически SUV в посока комфорт, като клиентите получават доста добре оборудван автомобил за парите си. Но скоростта на зареждане е само 80 кВт.! Този SUV не е за често пътуване на дълги разстояния. Но за ежедневна употреба в града е чудесен.

SsangYong Korando e-Motion

електромотор, отпред • мощност 140 кВт. (190 к.с.) • макс. въртящ момент 360 Нм • предно задвижване/ 1-степ. автоматична трансмисия • Д/Ш/В 4465/ 1870/1645 мм • собствено тегло 1840 кг обем на багажника 551–1248 л • макс. скорост 156 км/ч • разход (WLTP) 16,8 кВт./100 км • капацитет на батерията 61,5 кВтч. • пробег 339 км цена (в Германия) от 78 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв