Тест на Porsche Cayenne Turbo GT

0108
2024

За съжаление, Turbo GT не успя да премине през WLTP и Co без хибрид. Но в САЩ суперзвездата се предлага и като фейслифт. Карахме го!

Доброто старо време… Неслучайно започнах пътуването си до Америка от Атланта, разбира се, имаше основателна причина за това. Бившият ни колега Франк Висман работи там в Porsche North America, грижи се за медиите, тества колите и винаги участва в тестовете за американските списания.

Сега той гледа на това, което е правил в специалното ни издание SPORTSCARS от друга гледна точка. И „Френк“, както обичаме да го наричаме, разбира се, също беше организирал нещо за шофиране, прясно обновеното Porsche Cayenne Turbo GT.

Чакай, познаваме го, нали? Точно така, супер SUV с 640 к.с. поставил нови рекорди в своя клас автомобили в края на 2021 г. Но след това Porsche трябваше да разгледа стандартите за емисии по WLTP и така Turbo GT беше отменен като част от фейслифта през 2023 г.

Повече мощност и повече гума

Въпреки че не е съвсем вярно, в момента има Turbo E-Hybrid Coupé с GT пакет, с почти 100 к.с. по-мощен от своя предшественик, но и над 300 килограма по-тежък. Обратно към американския Cayenne: в Щатите няма Евро 6 или 7 или някакви строги норми за емисиите. Така че не е изненадващо, че този прочут Cayenne Turbo GT все още се предлага, също и като фейслифт.

След ядене на вкусни ребра и две или три безалкохолни бири Budweiser, Френк най-накрая ми даде ключа за Cayenne и направихме малка разходка из Атланта. Той ми каза на най-добрия прес-език какво ново притежава фейслифтът Turbo GT и какво прави по-добре от своя предшественик. Например има увеличение на мощността от 631 на 650 к.с. Освен това 22-инчовите гуми P-Zero Corsa са получили повече гума под формата на по-високи странични бордове, двукамерното въздушно окачване е усъвършенствано и това е общо-взето всичко по отношение на техниката.

Активната стабилизация при странично накланяне, керамичните спирачки, осемстепенната автоматична трансмисия с по-къси времена на превключване и титаниевата изпускателна система също бяха налични при предшественика.

Междувременно стигнахме до границите на щата Атланта, стояхме на сто светофара, сега беше време за малко газ. Но има шерифи по магистралата на всеки няколко мили, няма шанс за удоволствие от шофирането. Но Френк нямаше да е Френк, ако не познаваше няколко готини пътища. И тогава в средата на нищото, ето ги, бързите и средноскоростни завои, вградени в прекрасен свят на пейзажи, снимките не са фалшиви, наистина беше така!

И след това, след няколко мили, се връща онова турбо GT усещане. Този Cayenne може да прави неща, които едва ли някой може да прави и или поне да доближи. Кормилното управление е бързо и мотивирано, когато отпуснете юздите на ESP, GT демонстрира тенденция да поднася навън както обикновено, но винаги остава в правия курс поради отличното сцепление. Автоматичната скоростна кутия е толкова умна и бърза, че можете да сменяте предавките, без да губите удоволствието от шофирането или скоростта.

По-агресивен V8 звук от този в Германия

Звук? Може би вече съм твърде автооблъчен, но мисля, че можете да го чуете; тази разлика със и без бензинови филтри за твърди частици. Това американско турбо GT издава малко по-агресивен V8 звук от двата титаниеви ауспуси от това, което познаваме в Германия. Лесно е да забравиш, че караш тежка кола. Само неравностите по пътя ви напомнят, че физиката не може да бъде заобиколена. Има и експлозивно реагиращ двигател, който тласка мощно Turbo GT напред.  Усещате ли малкото подобрение в мощността? Няма значение, ускорява направо брутално.

Кормилното управление работи леко както обикновено. Да, тази кола определено ще става и за състезателна писта. Но в завоите със средна скорост от време на време се прокрадва мъничко недозавиване. Със сигурност не може да се дължи на наточеното окачване. Подозирам гумите Pirelli P Zero Corsa с по-високите му странични части. Скоро ще проверим германската версия с GT пакет, за да видим дали това има значение на състезателната писта. Там гумите бяха променени по същия начин.

С Френк сега се връщаме и правим това, което винаги сме правили преди: водим бензинови разговори. Колко бърз ще бъде хибридният турбо GT на пистата Заксенринг? Може би нов SUV рекорд?

ИЗВОД

Гидо Науман

Дори в най-новата си версия това американско Porsche Cayenne Turbo GT все още действа като истинска спортна кола. Това нещо е най-радикалния SUV, който съм тествал – неразумен, но изключително готин!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин