2021
Тунинг-специалистът на тема Porsche от Speedart иска да вдигне нивото на базовото 911 с помощта на софтуер до това на версия S. AUTO BILD тества тунингования кабриолет!
Нерядко тунинг-фирмите обещават много. Speedart, един от малкото германски тунинг-специалисти на Porsche, също. Хората на Бьорн Стрийнинг досега не са прекалявали с обещанията и са ги изпълнявали. Допълнителната мощност е била осезаема. Сега момчетата от Герлинген (на 8 км от централата на Porsche в Цуфенхаузен) искат да вдигнат базовата Carrera с няколко стъпки до нивото на Carrera S.

Само не и при цената: накрая Speedart-Porsche-то излиза доста по-евтино от Carrera S Cabrio, което стартира от 272 000 лв. Нашият тестови автомобил – базово кабрио с 385 к.с. 241 000 лв., а увеличението на мощността до 485 к.с. струва само 9 500 лв. Излиза с около 30 000 лв. по-евтино в сравнение с модела S.
Преди да свържем компютър на предната дясна седалка правим кратък преглед на това 911. На външен вид това 911 е по-различно от останалите. Цвят и фолио – това са били винаги отличителните белези на Speedart-Porsche-тата. При този кабриолет не се правят изключения – освен по-динамични цветове има и истинска аеродинамика. Например отпред под формата на спойлер. Отзад? Да, там също има допълнителен спойлер към електронно вадещия се заден такъв. Според нас той е въпрос на вкус и не е задължителен.

100 к.с. повече в Porsche 911 Carrera на Speedart
Затова пък джантите са препоръчителни. Тунинг-специалистите са монтирали собствените си Fox-Evo-II. Размерите? Отпред 21 и отзад – 22 цола. Смъкване на окачването? Чрез регулиращи се по височина пружини. Серийното адаптично окачване остава активно и може да бъде настройвано според предпочитанията.
Звукът? Не е без значение при един кабриолет. Speedart са монтирали ауспухова уредба с клапи. Как звучи? Ще кажем, когато потеглим. Още няколко думи за мощността: 100 к.с. обещава комплектът на тунинг-фирмата, постижими софтуер и настройка на електрониката за управление на PDK-трансмисията.
Плътен боксерен звук от ауспуховата уредба на Porsche 911
Качваме се и потегляме към правата на самолетната писта. Интериорът блести с фини детайли и отлично тапициран волан. Отзад боксерният мотор и ауспуховата уредба издават здрав тътен. Излизаме от населеното място и включваме спортния режим. Звукът прилича на този на боксерния мотор от преди и не може да се сравнява с тихата музика на серийните коли. Дори автомобилите с опционални спортни ауспухови уредби не звучат толкова яко и сонорно като Speedart.
Това Speedart 911 надхвърля максимална скорост от 300 км/ч
485 к.с. са доста пъргави. Софтуерът на Speedart обогатява характера на двигателя на Carrera S с линейно разгръщане на мощността до границата на оборотомера. При високите обороти от 5000 моторът разполага с резерви. Какво казва компютърът? До 100 км/ч Speedart изтръгват половин секунда в сравнение с базовото кабрио (с пакет Chrono). До 200 км/ч преднината е почти 2 секунди. По-бързо досега е било само едно от измерените от нас Carrera S Cabrio (12,5 секунди). Дори и над 250 км/ч тунингованият кабриолет блести с достатъчно тяга, като не се нуждае от голяма засилка за достигане от максималната скорост от 300 км/ч (серийно 291 км/ч). Причтно сме изненадани от таланта на автомобила в завоите. Въпреки спортните пружини и големите джанти с нископрофилни гуми можем да говорим за остатъчен комфорт.

ИЗВОД
Тунингът си струва. За сравнително ниската сума от 9 500 лв. се сдобивате с базово 911 с динамичните характеристики на S-модела. Ако си поръчате и ауспухова уредба, насладата Porsche ще е пълна. Външният вид остава въпрос на вкус.