Тест на Leapmotor T03

0410
2024

Leapmotor T03 е първият пълноценен електромобил с цена под 40 000 лв. Дали китайският малък електромобил от концерна Stellantis притежава качества? Първи тест

Ценовата битка за достъпен електромобил навлиза в следващия етап. Докато Citroën и Renault с C3 и R5 обявяват цени от под 50 000 лв., а VW  позиционира ценово новия народен електромобил ID.2 някъде там, Leapmotor пуска на пазара на цена от 37 500 лв. T03.

Единствено Dacia Spring е по-евтина, но и предлага не толкова добре оборудван модел за парите си. При това Leapmotor не е поредният старт-ъп от Китай. 51 процента от фирмата са собствено на автомобилния гигант Stellantis.

Този малък електромобил не бива да се притеснява от налагенто на наказателни мита, тъй като заедно с Fiat 500 се произвежда в полския Тихи.

Leapmotor T03: не е класически евтин автомобил

Естествено T03 е малък автомобил, дълъг 3,62 метра и широк 1,58 метра. С дизайна си се подрежда някъде между Opel Agila и Smart forfour.

С оглед на формата си предлага учудващо много място на двата реда седалки, както и багажник с вместимост от 210 до 508 литра.

Малкият електромобил разполага със съвсем прилично оборудване: електрически стъклопвдигачи и огледала, както и централно заключване. Естествено уредите му са дигитални, отпред в кокпита има тъчскрийн, значително по-голям от дисплея на смарт часовник. Все пак на него се изобразяват навигацията и камерата за заден ход. Има и необходимите приложения за смартфон, както и панорамен покрив.

Прибавяме и голям брой асистенти. Всичко това не се предлага като част от доплащащи се пакети, а е серийно. Клиентите могат да избират между три цвята на каросерията – те също не се доплащат.

Малък автомобил с 95 к.с. и 130 км/ч максимална скорост

Leapmotor разчита на задвижване с 95 к.с., като максималната му скорост е 130 км/ч. Ако карате тежащия 1200 кг T03 предимно в града, ще можете да се придвижвате бързо и да се радвате на пъргавината му благодарение на малкия му диаметър на завой и тясната следа.

Докато евтините европейски електромобили стартират с 40 киловатчасова батерия, китайците предлагат такава с капацитет от 37,3 кВтч. Това е с една трета повече в сравнение с Dacia, но няма как да изминете повече от 265 километра. А когато изтощите батерията, ще трябва да се заредите с търпение: максималната мощност на зареждане на уолбокс е 6,6 кВт. и на бърза зарядна станция – 45 кВт.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин