Тест на Jeep Compass 2.0 MultiJet: компактният катерач

Jeep се включва в популярния клас на Tiguan и за целта използва името Compass. AUTO BILD успя да изпробва новия модел

2907
2017

Защо Compass? В Европа предшественикът с това име не се продаваше успешно. Въпреки това Jeep решава да кръсти новия си модел по същия начин – все пак старият се „харчеше“ прилично в САЩ и в Близкия Изток, най-вече защото беше евтин.

Не ви е нужен непременно най-мощният мотор

При новия Compass производителят набляга на предимството, че колата предлага много оборудване за малко пари. И това определено е така при съпоставка с директните конкуренти от Германия като VW Tiguan, Audi Q3 и BMW X1. Е, ако направим сравнение с Kia Sportage, Nissan Qashqai и Hyundai Tucson, нещата изглеждат малко по-различно. Отвътре интериорът е много приятен, изработката е съвсем прилична. Само да не бяха седалките! Отпред, както и отзад повърхностите за сядане са твърде къси и така тапицирани, че напомнят на гимнастическа топка. По отношение на управлението Jeep се ориенира по останалите актуални модели на марката – като редуцира броя на бутоните и интегрира функции в тъчскрийна. Ние използвахме средния по мощност от трите дизела – със 140 к.с. и комбиниран с ръчна трансмисия. Той задвижва уверено машината и не се натрапва акустично.

Типичното за класа aвтоматично включващо се двойно задвижване при върховата версия Trailhawk може да бъде комбинирано с понижаващи предавки на 9-степенната автоматична трансмисия. По този начин, в комбинация с клиренса от 229 мм, Compass успява да бъде по-добър катерач от конкуренцията си.

Технически данни: Jeep Compass 2.0 MultiJet

Двигател: 4-цил., турбодизел, отпред напр. Работен обем: 1956 куб.см Макс. мощност 103 кВт (140 к.с.) при 3750 об/мин Макс. въртящ момент 350 Нм при 1500 об/мин Макс. скорост 196 км/ч 0-100 км/ч 10,1 сек Задвижване 4х4, 6-степ. трансмисия Обем на резервоара 60 л Д/Ш/В 4394/1819/1644 мм Обем на багажника  438 л Тегло 1615 кг Разход EU-Mix 5,1 л дизел/100 км Емисии СО2 138 г/км Цена: 62 000 лв. (изчислено по данни за Германия)

Извод

За щастие новият Compass не е пластмасов „сандък“ като Compass I – а напротив, успешен и хармоничен компактен SUV без изявени слабости. Ето защо очакваме да се продава добре в своя клас с растящи продажби.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин