Новини » Светът на Фолксваген » Тунинг » Тест на Golf R: каква е ползата от чиптунинга?

Тест на Golf R: каква е ползата от чиптунинга?

0307
2022

46 к.с. само за 1600 лв.? Звучи като промоция от магазин за евтини стоки. Но всъщност предложението идва от специалистите по чиптунинг от DTE Systems. Те обещават по-добро ускорение и по-нисък разход на гориво. Тествахме го!

Чиптунинг – по този начин днес много автомобили увеличават мощността си. Все по-малко фенове се обръщат към „истински” тунинг-специалист, който да пипне и хардуера. Принципно в електронния тунинг няма нищо лошо – показват го DTE Systems с актуалния Golf R.

Специалистите по чиптунинг от Реклингхаузен твърдят, че с допълнителната кутия техният автомобил само срещу 1600 лв. разполага с 46 к.с. и със 79 Нм в сравнение със серийната версия.  Звучи като доста изгодно.

Дали е възможно? Нашият опит показва, че нерядко такива намеси водят и до по-лоши показатели на ускорението в сравнение със серийния автомобил. Но нека изоставим предразсъдъците и се занимаем с техниката на DTE и техния черен R.

DTE-кутията се инсталира лесно

С какво се отличава DTE-кутия? Работи се с мултитехнология, в която в реално време се оптимизират до пет канала (налягане на пълнене, въздушна маса и т.н.). Тя е много лесна за инсталиране (дори и от лаици). Директно на кутията чрез „+“ и „–“ можете да сменяте режимите Sport, Dynamic или Efficiency.

Това може също така да стане и чрез смартфона с Bluetooth-модул в кутията и приложението на специалистите. В тестовия автомобил бе инсталиран и кутия за педала на газта за четиристепенна настройка на реакцията на педала на газта. Всичко това звучи много добре – отиваме на пистата!

Наскоро тествахме Golf R, така че ще можем да сравним добре пърформанса на двата варианта. Настройваме кутията максимално на „Sport“. От стартовия блок няма разлика със серийната версия. Golf спринтира доста бързо, двойното задвижване позволява малко повече свобода, спринтът до 100 км/ч продължава 4,5 секунди.

След това обаче действително се усеща повече мощност, от темпо 130 км/ч 4-цилиндровият агрегат ускорява по-категорично, като в горния диапазон на оборотомера е по-добре подплатен, а при темпо 200 предимството на DTE-Golf-а в сравнение със серийния е 1,6 секунди. При еластичността от 80 до 120 км/ч на пета предавка DTE има предимство от 1,8 секунди.

Педал на газта? Пет основни настройки, вся от тях с по три фини регулирания, но определено можете да си ги спестите. Серийните режими (Comfort, Sport, Race) предлагат достатъчно възможности. Разход на гориво? По време на нашата тестова отсечка установихме средно 2 литра по-малко на 100 километра.

Технически данни и цена: DTE Golf R

• двигател редови 4-цилиндров
• турбо
• отпред напречно
• клапани на цилиндър /разпределителни валове 4 / 2
• работен обем 1984 cм³
• кВт. (к.с.) об/мин 269 (366) /6250
• съотношение конска сила/литър 184 к.с./л
• Нм об/мин 499 / 4660
• трансмисия 7-степ. авт. с два съединителя
• двойно задвижване
• Д /Ш /В 4290 / 2027 / 1458 мм
• обем на резервоара/обем на багажника 50 / 374-1230 л
• разход на гориво • CO2: 7,9 л/100 км • 178 г/км
• норма на вредни емисии Euro 6d-ISC-FCM
• базова цена 51.835 евро
• цена на тестовия автомобил 54.756 евро

ИЗВОД

Гидо Науман

Да си признаем, бяхме малко скептични. Толкова много мощност за толкова малко пари! Но измерените значително подобрени динамични характеристики, както и по-ниският разход са в полза на чиптунинга на DTE.

Още по темата

ƒ