2022
С G70 Shooting Brake дебютира комбито на Genesis. AUTO BILD тества шикозния модел с пет врати.
Премиера при Genesis: новият модел е първото комби на марката. То се появява ексклузивно за Европа – тук това се търси. Корейците комбинират познатия ни, стилен дизайн с пета врата и английско обозначение: Shooting Brake. Изглежда доста симпатично и благородно.
Приближаваме се към автомобила отзад, като отваряме отварящия се серийно електрически заден капак. Естествено Shooting Brake не е майстор на пространството. Германските благородни комбита могат да натоварят малко повече. Трапецовидният отвор на задния капак в никакъв случай не е подходящ за дейности по транспортиране (например пренасяне на перални машини и др.). Все пак обаче, ако сгънете задните седалки, се получава почти равна товарна повърхност. Оптималното разделение на задната облегалка (40:20:40) също е серийно – както и дистанционното ѝ отключване. Подготовката за теглича също не струва нищо допълнително.
Комбито предлага много място и отзад
Преди да седнем зад волана, за кратко се настаняваме на задната седалка. Coupé-линията предполага над главите ви да няма особено щедро място. Ако сте с ръст до 1,85 метра, ще седите спокойно. Коленете не разполагат с много място до предните облегалки, но все пак с достатъчно. Малко тясна става за стъпалата под предните седалки. От шофьорската седалка се наслаждаваме на финия интериор: с многократно регулиращи се предни седалки (отопляеми и вентилирани), стилно оформено арматурно табло и 12,5-инчов централен дисплей G70 не отстъпва по нищо на премиум сегмента. Нашият тестови автомобил е с най-високото ниво на оборудване Sport Line, което струва с около 8 500 лв. повече от базовото. Затова пък получавате кожена тапицерия, регулиращо се окачване, спирачна уредба Brembo, блокаж на диференциала и 19-цолови джанти.
Звучи спортно, но по време на шофиране G70 Shooting Brake се показва като доста балансиран. Комбито в нито един момент не е неприятно стегнато, особено ако изберете някой от режимите „комфорт” и „еко”. Корейското комби поглъща съвсем уверено късите неравности на пътя
Двигателят има достатъчна тяга за „танц със задницата”
В спортен режим G70 редуцира осезаемо страничното накланяне в завоите, като на преден план излиза спортното лице на Shooting Brake. Притежаващият голям въртящ момент дизелов мотор не се бои от високите обороти. Единствено при потегляне забелязваме лека слабост – след това агрегатът блести с равномерно разгръщане на мощността и с добра шумоизолация. Двигателят със самовъзпламеняване и 200 к.с. определено ще намери много приятели. Дори може да бъде и още малко по-спортен – в режим Sport Plus ESP позволява на задницата да потанцува – харесва ни! Същото важи и за 8-степенната автоматична трансмисия, собствена разработка на корейците. При превключването личи значително по-добра фина настройка. Нямаме никакви забележки и към управлението. То работи прецизно и приятно директно.
Технически данни
Genesis G70 Shooting Brake 2.2D
4-цил. турбомотор, отпр. надл. • работен обем: 2199 cм³ • мощност: 147 кВт. (200 к.с.) при 3800 об/мин • макс. въртящ момент: 440 Нм при 1750 об/мин • задно задвижване, 8-степ. автоматична трансмисия • Д/Ш/В: 4685/1850/1400 мм • собствено тегло: 1810 кг • обем на багажника: 465-1535 л • 0-100 км/ч за 7,7 сек • Vmax: 225 км/ч • разход на гориво: 6,8 л/100 км (дизел) • CO2: 177 г/км • цена от 42 700 евро (за Германия).
ИЗВОД
Шефан Новицки
Този G70 Shooting Brakeе удар в десетката. Леките ограничения по отношение на мястото не са проблем, тъй като при цената, гаранцията и сервиза, а и най-вече при добрата настройка, това комби се представя убедително.
Оценка на AUTO BILD: 5