Тест на Bugatti Chiron: сърцето ти бие до безкрай

Какво ли чувстват хората, които сядат зад волана на такива свръхавтомобили? Изпробвахме сами и ще ви разкажем


10
юли
2017

ЖИВОТЪТ не е честен. От една страна, съществуват автомобили, които са като верни приятели. Служат и ден, и нощ. Без да мрънкат, те превозват семейството и покупките, като от време на време искат в замяна малко моторно масло и някоя друга грижа. А дали биват обичани? Може би, ако имат късмет. От друга страна, има и коли като Bugatti. Герой, който се радва на светлините на прожекторите, но рядко се среща по улиците. Автомобил, от който сърцето ти бие до безкрай.

Мощност 1500 к.с.
Въртящ момент 1600 Нм
0–100 км/ч за 2,5 сек
0-200 км/ч за 6,5 сек
Макс. скорост 420 км/ч
Цена 2,4 млн. евро

За да се влюбиш в Chiron, е достатъчна секунда – колкото трае и един удар на сърцето. Колата е ниска и широка, типично за Bugatti в два цвята – златист и кафяв. Повече звяр от предшественика Veyron, значително по-голяма красавица от Koenigsegg или Pagani. Единствено откритата задница с тънката светлинна ивица загатва за внушителната мощ под карбоновия капак, която чака да бъде отприщена. Който е създал това майсторско творение, определено не страда от липса на самочувствие. „Изискването беше само от едно изречение: направете Chiron по-добър от предшественика му във всяко едно отношение“, казва президентът на Bugatti Волфганг Дюрхаймер. Звучи трудно изпълнимо, но всъщност е много лесно. Нека бъдем честни: Veyron никога не е бил добър автомобил. Разбира се, през 2005 г. той беше суперлатив на колела: 1001 к.с., 407 км/ч максимална скорост – най-мощният и най-бърз суперспортен автомобил в света. Но неособено пригоден за всекидневна употреба по неравните пътища. А високата скорост върху мокра настилка можеше да доведе водача на Veyron до инфаркт.

Погледнете внимателно: рядко можете да видите Chiron на улицата.
Или пък скоростомера му, който е разграфен до 500 км/ч (долу)

Всичко това веднага е забравено, когато натискаш синия стартов бутон на Chiron. 16-те цилиндъра се събуждат с глух грохот. Следва газ до дупка! Първо оборотомерът достига 4000 оборота, след това двете турбини дават допълнителна тяга. Отпускате педала на спирачката и светът се преобръща с главата надолу! За невероятните 2,5 секунди Chiron достига темпо 100, след това автомобилът на Bugatti си отдъхва за секунда, 1600 Нм карат всичките четири колела да буксуват при превключване на втора предавка, а след това стрелката на скоростомера започва да се отдалечава от индикацията 100 км/ч. С такава лекота както при стартирането на космическа совалка. И горе-долу с подобен разход на гориво. При пълно натоварване на четирите турбини през впръсквателните дюзи преминават до 880 литра А 98 Н на час. По-добре да не си правите труда да пресмятате колко прави това на 100 км. А се движим само от 6,5 секунди. А оргията няма край: 300, 350, 380. Bugatti се справя с тези скорости както например Golf със скорост 150. Стига да не пречеше смелостта на водача, Bugatti би било електронно спряно едва при 420 км/ч – не заради друго, а заради гумите. Време е да скоча върху педала на спирачката. Четирите карбонови спирачни диска във формата на семейна пица държат Chiron здраво под контрол – както и стомаха на водача. Време е малко да се поогледам. Тапицираният с кожа кокпит е ограничен до само пет превключвателя. Няма друго подобно качество на света, всеки шев е просто перфектен.

Air Brake: при 180 км/ч задното крило може да ви спре до пълен покой

Сбогуването е близо, от Bugatti си искат тестовия автомобил. Пътят преминава през тесни междуградски пътища и павирани улички. Изведнъж Chiron започва да се държи примерно като всеки друг автомобил и вози съвсем прилично. Близо 260 от планираните 500 броя Chiron вече са продадени, а клиентите се редят на опашка, за да се доберат до останалите екземпляри – всеки на стойност 4,8 милиона лева. След това автомобилите ще изчезнат в тъмни гаражи на колекционери, които рядко ще показват тази перфектност на външния свят. Както казахме, животът не е честен.

Рядко срещано преживяване: Щефан Фосвинкел е карал много невероятни коли, но Chiron е нещо специално

Невзрачен бутон: когато обаче го натиснете, ще събудите най-дивия автомобил на света

 

0 до 200 км/ч и до 0 за 10 секунди

AUTO BILD направи екстремен тест: от място до 200 км/ч и после обратно до 0 – за само 10 секунди! За да бъде вкаран 8-литровият мотор в обороти, до 4000 оборота работят само две от четирите турбини – така по-бързо се постига пълното налягане на пълнене. След това със задачата си се заемат четирите колела; максималният въртящ момент от 1600 нютонметра е на разположение между 2000 и 6000 оборота. За 2,5 секунди се достига темпо 100, а след още четири секунди – скорост 200. 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя превключва светкавично и перфектно. Единствено сцеплението ограничава времето; при деактивирана ESP и превключване на втора предавка за кратко всичките четири колела започват да буксуват. След това скачаме върху спирачката! Bugatti е в покой след 125 метра и точно десет секунди време. Достигаме до небето и обратно към рекорда. Експериментът се оказа успешен.

10 секунди лудост: Chiron по време на екстремния тест 0–200–0

Милиардер да си: ако седиш зад този волан, значи си успял. Най-страхотният автомобил

Извод

Bugatti винаги са били бързи автомобили, но този тук е направо върхът. Лесен за управление и перфектен във всяко отношение. Ако някой автомобил заслужава да се превърне в мит, то това определено е този.

Златен екземпляр: Chiron е заел ниска и широка позиция на пътя, майсторско творение, също и по отношение на дизайна

Междуградски път със завои: тук Bugatti се държи изненадващо добре

 

Още по темата

Card image cap
450 конски сили за Brabus E 450

12
мар.
2018

Brabus преработи Mercedes-AMG E 43 – като му постави атрактивни 21-цолови джанти, по-ниско окачване, спойлери, ауспух с клапи и добави допълнителни конски сили

Card image cap
Seat Leon ST Cupra 300: Следващото ниво на емоцията

5
сеп.
2017

Със спортния модел Cupra Seat окомплектова гамата от версии на Leon. С едно 4х4 комби с 300 к.с. на пистата NAVАK до Белград

Card image cap
Трите кабриолета на сезона: За кого бие сърцето на Юлия?

26
юли
2016

Първо излизане навън с най-красивите кабриолети на годината. Измерихме наново небето и хоризонта

Card image cap

В последния брой:

Архив >