Тест на BMW X3 20d xDrive

1805
2025

Нова външност, преработени двигатели, по-фина инфотейнмънт система: така стартира четвъртото поколение на BMW X3. Тествахме версията 20d xDrive.

С X3 преди малко повече от 20 години BMW направи удар в десетката. Благодарение на иновации като задвижването xDrive, посредством което разпределението на мощността между предните и задните колела бе значително ускорено, този Sport Activity Vehicle (SAV), както го нарича BMW, се превърна в бестселър – до момента са продадени над 3,5 милиона екземпляра X3.

Логично новото поколение трябва да бъде още по-добро. Освен нов дизайнерски език с нова интерпретация на фаровете и задните светлини, външните размери са пораснали в сравнение с тези на предшественика. Сега BMW X3 е дълго 4,76 метра и широко 1,92 Meter метра. Това е с по 3 см повече във всяка посока. Изненадващото е, че въпреки това вътрешните размери за водача и пътника до него са редуцирани.

Обстоятелство, което се дължи на концепцията за вътрешното пространство на X3. Следвайки духа на времето, хората от Мюнхен са направили интериора доста прегледен. Бутоните и превключвателите за климатичната инсталация и вентилацията са вече история. Сега управлението на кокпита става предимно чрез допир. Плъзгачите или – както ги наричат от BMW – Interaction Bar с поле за аварийните светлини или различните по цвят светлинни елементи реагират добре на допир. Ние обаче се радваме, че контролерът iDrive на централната конзола е запазен и чрез него могат да се реализират и управляват много от нещата в автомобила. Естествено това може да става и чрез системата за гласови команди на BMW – в новото X3 тя може да реагира на шепот и да отговаря шепнешком. Така, че ако на задната седалка на автомобила има спящи деца, няма да се притеснявате, че ще бъдат събудени от силен звук. А тъй като се намираме в BMW X3 20d xDrive, трябва да споменем, че можем да изминем дистанция от над 900 километра.

4-цилиндровият двигател със самовъзпламеняване върши чудесна работа. Той е сред най-новото поколение дизелови агрегати на баварците. Подпомаган от 48-волтов стартер-генератор той изпраща от работен обем 2,0 литра 197 к.с. и 400 Нм. Към четирите колела.

Трансмисията е 8-степенна автоматична и превключва предавките незабележимо и прецизно. Така тежащият 1,9 тона X3 ускорява за 7,4 секунди от място до темпо 100. Ако желаете, можете да вдигнете максимума от 215 км/ч. Тук трябва да похвалим добрата акустика на дизеловия мотор, респективно неговата шумоизолация, която спестява на пътниците всякакви шумове. Единствено при спонтанно натискане на педала на газта дизеловият агрегат ръмжи, но след това се успокоява. Разходът на X3 бе около 6,3 л/100 км.

Отпред Х3 има новоконструирани спортни седалки, които са част от серийното оборудване. Типично за BMW те са стегнато тапицирани, но не са неудобни на дълги разстояния и предлагат добра странична опора в завоите. На втория ред е малко по-тясно (особено, ако предните седалки са малко по-назад), но също така удобно.

Спортното управление работи типично за BMW с добра обратна връзка и не се влияе от задвижването. Опционалното адаптивно окачване с електронно регулиращи се амортисьори също върши чудесна работа – достатъчно комфортно за спокойно преминаване през неравности и достатъчно стегнато за бързо превземане на завоите.

Що се отнася до материалите и тяхната изработка X3 демонстрира обичайното високо качество. X3 20d предлага вместимост на багажника от 570 до 1700 литра. Това е повече в сравнение с предшественика.

ИЗВОД

Христо Ангелов

BMW X3 винаги е бил и си остава много успешен модел. Управлението на кокпита е на ниво, качеството – също. Като цяло моделът впечатлява с култивираност, фино окачване и прецизно управление  в своята дизелова версия. 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин