AUTO BILD България / Тест на Audi RS 5: разумът срещу сърцето

Тест на Audi RS 5: разумът срещу сърцето

Най-палавото Coupé на Audi получава нов двигател. Трудно е да заобичаш този V6, след като си познавал стария V8


1
авг.
2017

Audi RS 5? Toва беше с V8. И беше невероятно! Мощен, автентичен, жаден за обороти… И този звук! А сега? Всичко остава в историята с пускането на новия RS 5. Неговият 2,9-литров задвижващ агрегат с два турбокомпресора е дериват на двигателя на S5. Разбира се, моторът притежава обичайните за Downsizing-a преимущества: по-икономичен е, макар и точно толкова мощен, колкото предшественика си (450 к.с.), но и с по-сериозен въртящ момент – 600 срещу 430 Нм преди. Допълнително преимущество: намаленото тегло (182 вместо 213 кг) оказва по-малко влияние върху поведението на предницата. Акустиката обаче е пострадала сериозно – „гласът“ на осемте „гърла“ си е отишъл. Ако изберете RS изпускателна система (разпознаваема по черните ауспухови накрайници), поне минувачите ще се радват повече на саунда – стига да се срещнат с колата извън населените места, защото законът не позволява отварянето на клапите в изпускателната система при скорост под 80 км/ч.

Удоволствието от шофирането не е като при предшественика

За сметка на това RS е комфортен. Дори и в спортен режим той не е заплаха за пломбите ви – а това е много важно за българските условия. И може да се справя със завоите като истински майстор – благодарение на комбинацията от quattro с ориентация към задните колела и опционален спортен диференциал, с който задницата става приятно палава след рязко подаване на газ в завоя. Атаката на серпените е успешна и благодарение на системата Dynamic Ride Control, която се справя много добре с надлъжните колебания на каросерията вследствие на по-мекото окачване.

Технически данни на Audi RS5 2.9 TFSI quattro

Двигател: V6, Biturbo, отпред надл. • Работен обм: 2894 cм³ • Макс. мощност: 331 кВт (450 к.с.) при 5700 об/мин • Макс. въртящ момент: 600 Нм при 1900 об/мин • Макс. скорост: 250 км/ч (280 км/ч опционално) • 0–100 км/ч: 3,9 сек • Задвижване: 4х4, 8-степ. автоматик • Обем на резервоара: 58 л • Д/Ш/В: 4723/1861/1360 мм • Тегло: 1730 кг • Разход EU-Mix: 8,7 л/100 км • Емисии CO2: 197 г/км • Цена: от 160 000 лв..

Извод

На „култивираното“ ново Audi RS 5 му липсва онзи характер, който притежаваше предшественикът му с V8-агрегат. Ние бихме се радвали на малко по-голяма емоционална дистанция спрямо малкия брат S5. Въпреки това RS 5 е бърз като стрела.

Още по темата

Card image cap
BMW 520d Touring: комби с хепи енд

20
юли
2017

Новата Серия 5 има интелигентна система за товарене. Идеалната бизнес лимузина със спортен дух

Card image cap
McLaren 570S Coupé диша във врата на Porsche

29
ян.
2016

Сериозен противник на 911? Досега не се виждаше такъв. Този McLaren обаче се доближава плътно

Card image cap
Новият Range Rover Velar: синът на краля

27
ное.
2017

Сър Range Rover има нов наследник: Velar е невероятно красив SUV, но съвсем не е евтин

Card image cap

В последния брой:

Архив >