AUTO BILD България / Тест на Audi RS 5: разумът срещу сърцето

Тест на Audi RS 5: разумът срещу сърцето

Най-палавото Coupé на Audi получава нов двигател. Трудно е да заобичаш този V6, след като си познавал стария V8


1
авг.
2017

Audi RS 5? Toва беше с V8. И беше невероятно! Мощен, автентичен, жаден за обороти… И този звук! А сега? Всичко остава в историята с пускането на новия RS 5. Неговият 2,9-литров задвижващ агрегат с два турбокомпресора е дериват на двигателя на S5. Разбира се, моторът притежава обичайните за Downsizing-a преимущества: по-икономичен е, макар и точно толкова мощен, колкото предшественика си (450 к.с.), но и с по-сериозен въртящ момент – 600 срещу 430 Нм преди. Допълнително преимущество: намаленото тегло (182 вместо 213 кг) оказва по-малко влияние върху поведението на предницата. Акустиката обаче е пострадала сериозно – „гласът“ на осемте „гърла“ си е отишъл. Ако изберете RS изпускателна система (разпознаваема по черните ауспухови накрайници), поне минувачите ще се радват повече на саунда – стига да се срещнат с колата извън населените места, защото законът не позволява отварянето на клапите в изпускателната система при скорост под 80 км/ч.

Удоволствието от шофирането не е като при предшественика

За сметка на това RS е комфортен. Дори и в спортен режим той не е заплаха за пломбите ви – а това е много важно за българските условия. И може да се справя със завоите като истински майстор – благодарение на комбинацията от quattro с ориентация към задните колела и опционален спортен диференциал, с който задницата става приятно палава след рязко подаване на газ в завоя. Атаката на серпените е успешна и благодарение на системата Dynamic Ride Control, която се справя много добре с надлъжните колебания на каросерията вследствие на по-мекото окачване.

Технически данни на Audi RS5 2.9 TFSI quattro

Двигател: V6, Biturbo, отпред надл. • Работен обм: 2894 cм³ • Макс. мощност: 331 кВт (450 к.с.) при 5700 об/мин • Макс. въртящ момент: 600 Нм при 1900 об/мин • Макс. скорост: 250 км/ч (280 км/ч опционално) • 0–100 км/ч: 3,9 сек • Задвижване: 4х4, 8-степ. автоматик • Обем на резервоара: 58 л • Д/Ш/В: 4723/1861/1360 мм • Тегло: 1730 кг • Разход EU-Mix: 8,7 л/100 км • Емисии CO2: 197 г/км • Цена: от 160 000 лв..

Извод

На „култивираното“ ново Audi RS 5 му липсва онзи характер, който притежаваше предшественикът му с V8-агрегат. Ние бихме се радвали на малко по-голяма емоционална дистанция спрямо малкия брат S5. Въпреки това RS 5 е бърз като стрела.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >