Тест на 50 летни гуми: кои са най-добрите?


5
авг.
2020

В НАЧАЛОТО НА този летен сезон пазарът за гуми се намира в необичайна, направо опасна ситуация. На пазара се появяват все повече нови марки, свръхналичностите и непродадената стока от минали години смъкват надолу цените, а фалитите на големите търговски вериги (в Германия) доведоха до сътресения. Клиентите на гуми обаче могат да се възползват от ситуацията точно защото пълните складове и актуалното свръхпредлагане свалят надолу цените. При всички положения си струва да сравнявате цените: винаги питайте в съответните магазини или в интернет за общата цена с монтаж и баланс, тъй като при услугите ценовият марж е голям. Не бива обаче в никакъв случай да правите компромиси със сигурност-та – затова ние стартираме нашия актуален тест за гуми, както е обичайно, с проверка на сигурността.

За целта изпращаме купените от нас на свободния пазар 50 кандидата първоначално за големия тест на спирачния път на тестовата писта на ATP (Automotive Testing Papenburg) на север в Емсланд. При пълното спиране на суха и мокра настилка гумите трябва да демонстрират резервите си за сигурност. За следващите динамични тестове и за финалната проверка на разходите се класират само 20-те най-добри. При това не всичко, което блести, е злато: заради слабия си пробег четири кандидата с добри изгледи отпаднаха по време на последните метри на този тест. На следващите страници можете да прочетете подробностите.

ПРОИЗВОДИТЕЛ                                       Спирачен път  Мокро*      Сухо*     Общо
1Michelin Pilot Sport 4100 Y29,832,161,9
2Nokian Powerproof100 Y29,132,962
3Bridgestone Potenza S001100 Y28,733,562,2
4Continental PremiumContact 6100 Y30,233,263,4
5Kumho Ecsta PS71100 Y2934,963,9
6Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5100 Y30,833,264
7Nexen N’Fera Sport100 Y30,933,264,1
8Vredestein Ultrac Vorti100 Y31,333,464,7
9Apollo Aspire XP100 Y30,334,765
10Hankook Ventus S1 evo³100 Y30,334,765
11Firestone Roadhawk100 Y30,834,365,1
12Fulda SportControl 2100 Y31,734,265,9
13Kleber Dynaxer UHP100 Y32,334,166,4
14Laufenn S Fit EQ+100 Y32,63466,6
15Falken Azenis FK510100 Y30,73666,7
16Toyo Proxes Sport100 Y31,535,466,9
17Dunlop SportMaxx RT 2100 Y3334,367,3
18Zeetex HP 2000 vfm100 Y31,83667,8
19Uniroyal RainSport 3100 Y32,435,768,1
20Maxxis Victra Sport 5100 Y33,434,868,2
21Infinity Ecomax100 Y32,635,768,3
22Giti GitiSport S1100 Y32,935,568,4
23Semperit Speed-Life 2100 Y32,236,268,4
24Debica Presto UHP2100 Y32,836,168,9
25Pirelli P Zero**100 Y34,634,869,4
26Yokohama Advan Sport V105100 Y34,735,370
27Mabor Sport-Jet 3100 Y34,335,970,2
28Sava Intensa UHP 2100 Y35,534,770,2
29Cooper Zeon CS Sport100 Y34,53670,5
30Avon ZZ5100 Y35,236,271,4
31Gislaved Ultra*Speed100 Y33,937,571,4
32Saetta Touring 2100 Y34,936,871,7
33Matador MP47 Hectorra 3100 Y35,73671,7
34General Altimax One S100 Y35,436,471,8
35Radar Dimax R8100 Y36,735,171,8
36Viking ProTech HP100 Y34,837,372,1
37Tracmax X-Privilo TX3100 Y35,43772,4
38Minerva Radial F 205100 Y3636,972,9
39Rotalla Setula S-Race RU01100 Y35,737,272,9
40Tristar Sportpower 2100 Y3736,573,5
41Dayton Touring 2100 Y37,236,473,6
42Barum Bravuris 5 HM100 Y36,137,773,8
43Marshal MU12100 Y37,436,674
44Seiberling Touring 2100 Y373774
45Federal Evoluzion ST-1100 Y39,435,374,7
46Nankang Ultra Sport NS-2100 Y38,236,574,7
47GT Radial SportActive100 Y39,136,875,9
48Imperial Ecosport 2100 Y38,737,376
49EP-Tyres Accelera Phi-R100 Y40,537,477,9
50King Meiler Sport 3100 Y43,24184,2
*на мокра настилка от 80 км/ч и на суха от 100 км/ч; ** предлага се също и като P Zero PZ4

1-20: Това са топгумите: само 20-те модела, при които сумата между спирачен път на мокра и суха настилка е най-малка (дясната колона), стигат до големия финал.

21-39: Тези са със средни качества. Въпреки че на пръв поглед липсват само няколко сантиметра – като цяло това не е достатъчно за първа лига.

40-50: Внимание, не поглеждайте тези гуми! Тези единадесет кандидата не издържаха нашата проверка на сигурността. Спирачният им път е опасно дълъг!

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >