2018
СЕГА НЕКА СИ ПРЕДСТАВИМ, че като деца бяхме предпочели да играем футбол, вместо да лежим на дивана пред телевизора; бяхме слушали треньора си и бяхме използвали левия крак за стрелба във вратата, а не само за да се подпираме на него. Бяхме упражнявали ударите си с глава и учили тактиката. Тогава вероятно щяхме да можем да си позволим тези автомобили! Днес аз мога само да тествам тези три автомобила (такива има в гаража си Роналдо), но и това все пак е нещо. Но първо нека ви разкажа за тях.
Например за Lamborghini Huracán Performante. Този отровнозелен спортист изглежда невероятно. Когато повдигна червеното капаче на централната конзола и натисна намиращия се под него бутон за стартиране, се чувствам така, сякаш десет хиляди души от агитката крещят с пълно гърло. Този 10-цилиндров, средно wразположен 5,2-литров агрегат с 640 к.с. вдига адски шум. Двигателят е атмосферен, здрав и честен и не се превзема със синтетични турбоакценти. Музиката от двете му внушителни ауспухови тръби се чува по цялата улица.
Предният спойлер на автомобила е толкова нисък, че момчетата от фирмите за почистване на сняг направо могат да ми завидят. Отзад след дългия ден дори можеш да си поставиш греяното вино.
Не се притеснявайте – сега няма да бъда толкова многословен за Aston Martin DB11 и Honda NSX. Дори ще съм съвсем кратък. Първо за новия модел на Aston Martin. 5,2-литров 12-цилиндров мотор. Да, не съм сбъркал: 12 цилиндъра! Освен това и битурбо. Но моделът не е чак толкова шумен колкото Lambo. Той е хеви метъл, докато Aston звучи като симфоничен оркестър, фино настроен, без фалшив тон, истинска хармония.
Lamborghini Huracán Performante
Технически данни
Двигател V10
Работен обем 5204 см3
Мощност 470 кВт (640 к.с.)
Тегло (празен) 1382 кг
Макс. скорост 325 км/ч
0–100 км/ч 2,9 сек
- При Lambo всичко е огромно: лостчетата зад волана, 20-цоловите джанти с гуми 305 и тръбите на ауспуха
- Също толкова неудобно, колкото изглежда: в Lambo трябва да се напъхаш. Комфорт? Следващият въпрос
- Автомобил като мотоциклет, само че с четири колела. Lambo залепва за пътя и ускорява за 2,9 секунди до темпо 100 км/ч
А Honda NSX? Когато покажеш на съседа си новия си спортен автомобил за 400 000 лв. и стартираш 6-цилиндровия му двигател, той вади косачката за трева, за да установи коя машина вдига повече шум… Няма значение какво мислят съседите – тази червена „резачка“ е автомобил за любов от втори поглед. Тук работи само 3,5-литров V6 мотор, средно разположен, но освен него има още няколко неща, които доставят удоволствие. На предната ос са монтирани два електромотора с по 37 к.с., докато битурбо V6 агрегатът на задната ос е подпомаган от електрическа машина с 48 к.с. Резултатът: 581 к.с. системна мощност и захапка като на злото куче на съседите. Можеш да развърташ машината до 7500 оборота, трансмисията е 9-степенна с два съединителя, като въпреки двойното задвижване автомобилът се усеща като спортист със задно. Ако се затрудняваш малко в завоите, японският спортист ще ти помогне със завъртане на задницата, но никога не се държи капризно и остава послушен. В червения спортист дори можеш да сложиш една маймума и да я пуснеш на пистата – ще се справи.
Aston Martin DB11
Технически данни
Двигател V12, битурбо
Работен обем 5204 см3
Мощност 447 кВт (608 к.с.)
Тегло (празен) 1915 кг
Макс. скорост 322 км/ч
0–100 км/ч 4,4 сек
- Кокпитът на Aston: навигационната система ни е позната от Daimler
- 12 цилиндъра, две турбини. А звукът? Невероятен
- Гладка кожа, неособено добра странична опора. Карайте по-внимателно
- Aston си има нов Martin! DB11 сменя след 13 години DB9. Защо трябваше да чакаме толкова дълго? Тъй като толкова са необходими, за да бъде направен един подобен автомобил. Това е
Нека видим как стоят нещата при останалите двама представители на „развлекателната музика“. Lamborghini Huracán Performante – още самото име звучи доста изкушаващо. Но внимавайте! Гледайте да не прекалявате с изкушенията, тъй като иначе няма да се поберете в тесните спортни седалки. Те са покрити с алкантара, изглеждат страхотно и имат отровнозелени ивици. Първо нека изясним темата за ALA. Active Lamborghini Aerodynamics означава регулиращ се спойлер (онзи отзад, в който можете да си слагате виното), по-голям въртящ момент и 40 килограма по-малко. Но след това натискаш педала на газта и центробежната сила те залепва за седалката, тъй като това чудовище се изстрелва за три секунди до темпо 100. Животът ти преминава пред очите ти – първата любов, последната победа като гост – накрая стрелката на скоростомера стига 200 км/ч само за девет секунди. Да не ви хване шубето! Зеленият „куршум“ се стрелка в завоите, електрониката му затваря различни клапи в предния спойлер, за да натовари вътрешното за завоя колело и да притисне автомобила към асфалта. Ах, тези италианци! Макар че футболистите ви изглеждат като филмови звезди на футболния терен, ние ви обичаме за това шоу! После правим едно кръгче по междуградския път – дупки, неравности, а окачването предава цялата информация без никакво филтриране към моя кръст. Освен това в десния ми заден джоб се намира моят портфейл, което прави нещата още по-готини.
Honda NSX
Технически данни
Двигател V6, битурбо, 3 електродвигателя
Работен обем 3493 см3
Мощност 427 кВт (581 к.с.)
Тегло (празен) 1762 кг
Макс. скорост 308 км/ч
0–100 км/ч 3,2 сек
- Кокпит с доста пластмаса – Honda, необходима е повече любов
- Червен салон, но и червени странични части на седалките – необходимо ли е?
- Honda NSX – погледнете тези секси форми! 3,5-литров V6 средно разположен двигател, подпомаган от три електромотора
Накрая идва ред и на Aston Martin DB11. Той единствен от това трио има две аварийни седалки на задния ред. Добре, там наистина не можеш да седиш нормално, ако си по-висок, но все пак важно е и желанието да предложиш такива седалки. „Британецът“ в бяло е заел подобаваща позиция с „тялото“ си като мечта и сдържаните извивки, а сърцето ми бие като при победен гол в продълженията.
Англичаните може и да не могат да бият дузпи, но имат добри идеи! Иначе кой друг би направил улеи на задната колона за отвеждане на въздушния поток, който бива вкаран в канал, който пък излиза от отвори в капака на багажника и функционира като допълнителен спойлер? Англичаните, разбира се! Сега, разбира се, не трябва да си помисляте, че Aston може да поддържа темпото на пистата. Той не може и не иска да може. Избираш режим Sport Plus и централният уред зад волана светва в огненочервено, а 12-цилиндровият мотор ускорява със 700 Нм при 1500 оборота. Това естествено далеч не превръща Aston в майстор на завоите като Honda или Lambo. Martin е „дебеличък“: 1915 килограма, над 500 кг повече от Huracán и със 150 кг над високотехнологичния спортист на Honda с четири мотора. После обаче се движиш по междуградски път, играеш си с контролера на навигацията, купен от Aston от Mercedes, и прощаваш на тестовия автомобил факта, че кокпитът и седалките са тапицирани с кожа в синьо-бяло. Aston е автомобил, с който ти се иска да се движиш по магистралата. Защо, по дяволите, навремето спрях да тренирам футбол?
Извод
Трима суперспортисти, три ужасно скъпи мечти. Кой бих паркирал в гаража си? Lambo, за да подивея в рамките на час, след това колата започва да те изнервя. Honda е пъргава, но и доста „спъната“. Затова бих избрал Aston. Притежава мощност, стил и култура на движение.