2017
Да започнем с малко емоция: в Серия 5 трябва да има редови „шестак“, в най-добрите традиции на BMW. Казват, че баварците са продали душата си и са го заменили с четирицилиндров мотор с турбо само защото той може да пести гориво и да намали теглото и разходите. Което всъщност не е чак толкова важно. Затова и ние веднага подложихме новака на 100 000 тежки километра. Точно продължителният тест трябваше да даде окончателната оценка за 528i Туринг, който се яви на теста с двулитров бензинов мотор, 245 к.с. и 8-степенна автоматична трансмисия. По-пулярното комби рядко се поръчва на базовата цена от 94 500 лв. – цената на тестовия автомобил (с множество екстри) достигна 157 020 лв.
Четирицилиндровият мотор не звучи вълнуващо. На празен ход ръмжи като добре шумоизолиран дизел, под товар не извисява глас – този турбомотор изобщо не звучи като двигател с 245 горещи „коня „. Все пак ушите също участват в шофирането! След доста критики от BMW решиха да променят нещата и от юли е монтиран „модулатор“ , който усилва приятните тонове на двигателя и чрез високоговорител в интериора симулира по-сочен звук на мотора. В продължителния тест комбито харчеше средно 11,8 литра. „Твърде много“, смята редакторът Денис Петерман, който „дори и в режим Есо Pro“ не можал да постигне по-малко от 10 л/ 100 км. А резервоарът е твърде малък за такъв разход. При дълги пътувания 70-те литра стигат за преходи от най-много 500 километра. Още една причина да изберете дизела – като 90 процента от купувачите.
Фактът, че след края на теста по двигателя имаше пукнатини, според BMW е „нещо обичайно“, а проблемът е „само повърхностен“. В продължителния тест пукнатините не се отразиха на работата на мотора. А този феномен ни е познат и от друrите производители. Динамичните характеристики обаче не оставяха никакво съмнение, че 528i е „превъзходен автомобил за дълги пътувания „. Седалките са перфектни, комфортьт е превъзходен, автоматичната трансмисия е безупречна, липсват шумове от вятьра – „най-добрият Mercedes, който някога е произвеждан от BMW“, смята колегата Кристиан Щайгер, но добавя : „и все пак не е най-убедителното семейно комби“. Защото въпреки впечатляващата дължина от 4,91 метра на задната седалка на Серия 5 трудно се монтира детска седалка. В двойното дъно на багажника няма място дори за бутилка вино, а електрически задвижваннят теглич трябва да бъде подобрен. В това отношение майсторите на практичността като Т модела на Mercedes Е-класа се представят по-добре.
Така че във всекидневието с големия Туринг ни дразнеха предимно разни дреболии. Отварянето на вратите със системата Keyless-Go невинаги функционираше надеждно, а при затваряне вратите изискваха повече натиск. „Управлението е перфектно – като изключим електрическата паркинг спирачка и селектора на трансмисията“, казва редакторът Мартин Путц . Селекторът се движи прекалено леко – познат недостатьк на тази иначе безупречна автоматична трансмисия. Но мърмореха и любителите на по-динамичния стил на шофиране – все пак става дума за BMW. „Стабилността по курса не е добра, кормилното управление не е толкова хармонично като при предшественика“, отбеляза редакторът Хенинг Клип.
„В режим Comfort автомобилът е по-чувствителен към страничен вятър!“ Наистина от юли 2013 година от BMW промениха настройките на кормилното управление, за да повишат прецизностга и стабилностга по курса. При този фейслифт допълнителна камера получи и системата за контрол на дистанцията с цел „повишаване на комфорта“, каквото е официалното съобщение. При висока скорост темпоматът с контрол на дистанцията на тестовия автомобил не функционираше толкова добре, колкото при скорост 100 км/ч: понякога спираше прекалено рязко, понякога по-плавно. А фактът, че при сняг и киша техниката често отказваше да работи, едва ли ще се промени от втората камера. И докато ние търсехме косъма в супата между зимните условия и превключвателя на Контрола на шофирането, комбито безпроблемно се движеше по маратонската дистанция. След 21 197 километра веднъж мигна контролната лампа на двигателя, но в компютьра нямаше записана грешка. Никакви забележки нямаше и в бордния дневник, както и при специалитета на АUTО BILD – финалното пълно разглобяване на автомобила. Нула повреди. А това означава: най-високата оценка, благодарение на което Серия 5 се изкачва на самия връх в нашата класация по надеждност заедно със 130i и Mazda 6. Защото оценката, която заслужи „петицата“, е 6 +.