Тест на 100 000 км: шестица за „петицата“

BMW с четири цилиндъра? Тестовите редактори щателно търсеха косъма в супата - но до финала Туринг се представи повече от блестящо

2606
2017

Да започнем с малко емоция: в Серия 5 трябва да има редови „шестак“, в най-добрите традиции на BMW. Казват, че баварците са продали душата си и са го заменили с четирицилиндров мотор с турбо само защото той може да пести гориво и да намали теглото и разходите. Което всъщност не е чак толкова важно. Затова и ние веднага подложихме новака на 100 000 тежки километра. Точно продължителният тест трябваше да даде окончателната оценка за 528i Туринг, който се яви на теста с двулитров бензинов мотор, 245 к.с. и 8-степенна автоматична трансмисия. По-пулярното комби рядко се поръчва на базовата цена от 94 500 лв. – цената на тестовия автомобил (с множество екстри) достигна 157 020 лв.

Дългият капак не осигурява добър обзор при маневриране. Поради това повечето клиенти не пропускат да поръчат парктроник

Четирицилиндровият мотор не звучи вълнуващо. На празен ход ръмжи като добре шумоизолиран дизел, под товар не извисява глас – този турбомотор изобщо не звучи като двигател с 245 горещи „коня „. Все пак ушите също участват в шофирането! След доста критики от BMW решиха да променят нещата и от юли е монтиран „модулатор“ , който усилва приятните тонове на двигателя и чрез високоговорител в интериора симулира по-сочен звук на мотора. В продължителния тест комбито харчеше средно 11,8 литра. „Твърде много“, смята редакторът Денис Петерман, който „дори и в режим Есо Pro“ не можал да постигне по-малко от 10 л/ 100 км. А резервоарът е твърде малък за такъв разход. При дълги пътувания 70-те литра стигат за преходи от най-много 500 километра. Още една причина да изберете дизела – като 90 процента от купувачите.

Фактът, че след края на теста по двигателя имаше пукнатини, според BMW е „нещо обичайно“, а проблемът е „само повърхностен“. В продължителния тест пукнатините не се отразиха на работата на мотора. А този феномен ни е познат и от друrите производители. Динамичните характеристики обаче не оставяха никакво съмнение, че 528i е „превъзходен автомобил за дълги пътувания „. Седалките са перфектни, комфортьт е превъзходен, автоматичната трансмисия е безупречна, липсват шумове от вятьра – „най-добрият Mercedes, който някога е произвеждан от BMW“, смята колегата Кристиан Щайгер, но добавя : „и все пак не е най-убедителното семейно комби“. Защото въпреки впечатляващата дължина от 4,91 метра на задната седалка на Серия 5 трудно се монтира детска седалка. В двойното дъно на багажника няма място дори за бутилка вино, а електрически задвижваннят теглич трябва да бъде подобрен. В това отношение майсторите на практичността като Т модела на Mercedes Е-класа се представят по-добре.

Така че във всекидневието с големия Туринг ни дразнеха предимно разни дреболии. Отварянето на вратите със системата Keyless-Go невинаги функционираше надеждно, а при затваряне вратите изискваха повече натиск. „Управлението е перфектно – като изключим електрическата паркинг спирачка и селектора на трансмисията“, казва редакторът Мартин Путц . Селекторът се движи прекалено леко – познат недостатьк на тази иначе безупречна автоматична трансмисия. Но мърмореха и любителите на по-динамичния стил на шофиране – все пак става дума за BMW. „Стабилността по курса не е добра, кормилното управление не е толкова хармонично като при предшественика“, отбеляза редакторът Хенинг Клип.

„В режим Comfort автомобилът е по-чувствителен към страничен вятър!“ Наистина от юли 2013 година от BMW промениха настройките на кормилното управление, за да повишат прецизностга и стабилностга по курса.  При този фейслифт допълнителна камера получи и системата за контрол на дистанцията с цел „повишаване на комфорта“, каквото е официалното съобщение. При висока скорост темпоматът с контрол на дистанцията на тестовия автомобил не функционираше толкова добре, колкото при скорост 100 км/ч: понякога спираше прекалено рязко, понякога по-плавно. А фактът, че при сняг и киша техниката често отказваше да работи, едва ли ще се промени от втората камера. И докато ние търсехме косъма в супата между зимните условия и превключвателя на Контрола на шофирането, комбито безпроблемно се движеше по маратонската дистанция. След 21 197 километра веднъж мигна контролната лампа на двигателя, но в компютьра нямаше записана грешка. Никакви забележки нямаше и в бордния дневник, както и при специалитета на АUTО BILD – финалното пълно разглобяване на автомобила. Нула повреди. А това означава: най-високата оценка, благодарение на което Серия 5 се изкачва на самия връх в нашата класация по надеждност заедно със 130i и Mazda 6. Защото оценката, която заслужи „петицата“, е 6 +.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв