2023
ЧУДОТО според речника на Оксфорд е нещо, което надхвърля по съвършенство обичайното, така че предизвиква голямо изумление. Мисля, че се отнася за двете сини чудеса горе на снимката.
От една страна, това е мостът Лошвиц в Дрезден. С дължината си от 146,68 метра той се простира величествено над река Елба от 1893 г. Наричан е от хората Синьото чудо. От друга страна, имаме и разполагащия с 450 к.с. Audi RS 4 Avant – автомобил, който ни осигури редица превъзходни моменти през последните две години.
Лакът в турбосиньо още от първия ден се погрижи за влюбени погледи – при все че с цена от 1800 лева е значително по-евтин от пребоядисването на моста в Дрезден. Всичко започна на 27 май 2020 г. Тогава за първи път RS 4 демонстрира в подземния ни гараж своята величествена музика – от гневно ръмжене до басов тътен – RS 4 владее всички тоналности. При това – независимо от темпото на движение – без да пречи на разговорите на пасажерите.
RS 4 се представи убедително и във всекидневието. Основният въпрос винаги беше: това комби ли е или спортен автомобил? А отговорът винаги идваше бързо и еднозначно: и двете! От една страна, това се дължи на формата на каросерията. Дали за телевизионния екип, или заедно с оборудването за четиричленна делегация на AUTO BILD за наградите „Златен волан“ – при Avant четирите врати и задният капак бяха постоянно отворени, за да отговорят бързо на нашите транспортни желания. Освен това всички пасажери се радват на отлично изработения, тапициран с кожа и алкантара интериор. Мокетите в багажното отделение бяха на много високо ниво – по-високо от това на подобни във вътрешното пространство на други марки, дори и след 100 000 километра няма следи от износване и употреба, като единствено има леки гънки по страничните части на предните седалки – вследствие на честата смяна на водачите в редакцията.
Сега съвсем набързо да се върнем към разходите. За топмодела от средния клас на Audi през 2020 г. е трябвало да бъдат преведени 162 800 лева (изчислено по данни за Германия) – без екстрите. В оборудването на модела от продължителния ни тест колата е струвала 225 960 лева – нормално е да очакваме малко повече лукс. С което преминаваме от чистия разум към истинското забавление, посвещавайки се на фамозното задвижване. 2,9-литровият V6 битурбо агрегат ускорява RS 4 с лекота и с голямо желание във всекидневието. Близо 4 секунди са необходими за достигане на темпо 100, като максималната скорост е 280 км/ч, а благодарение на максималния въртящ момент от 600 Нм притежавате яка комбинация от двигател, стабилно двойно задвижване и пъргава 8-степенна автоматична трансмисия, която не оставя никого равнодушен.
Продължете на следващата страница